Profitul retailerului suedez H&M a scăzut peste aşteptări în perioada septembrie-noiembrie, afectat de încrederea redusă a consumatorilor în economie şi de creşterea costurilor care nu a fost transferată integral în preţuri, transmite Reuters, potrivit news.ro.
Profitul operaţional al perioadei raportate, care este trimestrul patru fiscal pentru H&M, al doilea mare comerciant de modă din lume, a fost de numai 821 de milioane de coroane (79,7 milioane dolari), faţă de 6,26 miliarde de coroane cu un an în urmă şi o estimare medie a analiştilor intervievaţi de firma Refinitiv, de 3,67 miliarde de coroane.
H&M, care a raportat deja că vânzările au stagnat în trimestrul patru fiscal, a mai anunţat că vânzările din perioada 1 decembrie-25 ianuarie, începutul primului trimestru fiscal, au urcat cu 5% în monede locale.
“Profitul mai mic în trimestrul patru în comparaţie cu acelaşi trimestru din anul precedent este explicat în principal de factorii externi negativi, pierderea profitului operaţional anterior din Rusia şi costul unic al programului eficienţă a costurilor”, a spus compania într-un comunicat.
Impactul părăsirii Rusiei, costurile mai mari cu materiile prime, transportul şi energia, efectele de conversie a monedei şi costurile de restructurare au totalizat aproximativ 5 miliarde de coroane, a declarat directorul general Helena Helmersson.
”În loc să transferăm costul total către clienţii noştri, am ales să ne consolidăm şi mai mult poziţia pe piaţă”, a spus ea.