Provocarea de 10 ani, un adevar dureros pentru Romania. Infrastructura in ruine si promisiuni nerespectate

0
82

Provocarea de 10 ani, viralul care a impanzit retelele de socializare in aceste zile, scoate la lumina si un adevar dureros pentru Romania. Pentru ca la noi numaram pe degete realizarile importante din ultimul deceniu. Luam doar doua exemple care arata ca nimic nu s-a schimbat. Cazinoul din Constanta – nicio schimbare in 10 ani, aceeasi ruina. Metroul din Drumul Taberei este o alta bila neagra pe care o trecem in dreptul autoritatilor. Si aici lucrurile se misca foarte greu. Cam din 3 in 3 ani, tot de vreun deceniu.

In secolul vitezei si al dezvoltarii economice, Europa se distanteaza tot mai mult de Romania. Iar provocarea de 10 ani, viralul acestor zile, arata si domeniile in care tara noastra nu a suferit mai schimbari, desi a trecut un deceniu.

Primul exemplu: metroul din Drumul Taberei. In locul in care ar fi trebuit sa fie o intrare catre magistrala 5. avem un santier unde nu lucreaza nimeni. Primul termen pentru terminarea metroului din Drumul Taberei a fost 2014, apoi 2016, 2018 si 2019. Acum, nimeni nu mai aveanseaza nicio o data.

In subteran, cei 7 kilometri de linie de cale ferata, dar si statiile, sunt aproape gata. Dar un proces intre Metrorex si unul din constructori intarzie insa inaugurarea. 

Va fi inca un termen incalcat, intrucat procesul inainteaza greoi. Iar anul viitor, pe internet, vom putea posta fara probleme aceeasi poza.

Ajungem si pe caile ferate romane. Investitiile au incremenit in timp. In ultimul deceniu, CFR a inregistrat chiar o performanta de Cartea Recordurilor. In 2017, intarzierea trenurilor a adunat un total de 5 miloane de minute, adica, fix 10 ani.

Cazinoul din Constanta, in ruina

Si cazinoul din Constanta se incadreaza perfect in tabloul ramas neschimbat. Din 2015, de cand a intrat in administrarea Companiei de Investitii, si pana acum, au fost anulate 3 licitatii pentru demararea lucrarilor de restaurare.

A fost semnat contractul privind actualizarea documentatiei care va sta la baza restaurarii si consolidarii cladirii Cazinoului, urmeaza aprobarea acestor indicatori si abia apoi se poate discuta de reabilitarea si consolidarea acestei cladiri – Diana Sobaru, purtator de cuvant al Primariei Constanta

Mai este un capitol la care Romania nu a progresat deloc in ultimul deceniu – infrastructura rutiera. O greutate parca prinsa de piciorul unui popor intreg. Si care ne tine pe loc de atata timp. Iar daca nu ne trezim din amorteala, aceleasi imagini dezolante le vom vedea, poate, si la provocarea de 20 de ani.