Dovada clara ca firmele de taximetrie au ajuns sa faca evaziune fiscala. De ce migreaza romanii spre UBER – DOCUMENT

0
102

O noua monstra din modul cum firmele clasice de taximetrie au ajuns sa faca evaziune fiscala a iesit la iveala. Un cunoscut analist al mediului de afaceri a demonstrat cum firmele de taxi din tara au ajuns sa faca evaziune fiscala. Practic, fata de firmele de taximetrie din tarile UE, cele de la noi declara pierderi, tocmai pentru ca fac evaziune la greu.
Un exemplu in acest sens este si cel de la Iasi, unde firma controversatului Mircea Manolache, cel care este si seful Camerei Taximetristilor, care sustine evaziunea. Sunt numeroase cazuri in aceste sens, Manolache imbogatindu-se pe munca soferilor de taxi, cei care muncesc de dimineata pana seara.
Nu este de mirare modul cum Manolache s-a impotrivit aplicatiilor de ride sharing precum UBER, cele au avut succes pe piata din Iasi si din tara datorita serviciilor mult mai bune.

Analiza facuta de Iancu Guda demonstreaza clar realitatea din spatele firmelor de taximetrie si a patronilor cum este Mircea Manolache.

"Pentru ca dezbaterea UBER vs TAXI clasic a trezit multe opinii mai mult sau mai putin obiective (alimentate, in special, de emotii si modelul diferit promovat de cele doua tabere), m-am gandit sa aduc putina lumina in acest subiect si prin analiza companiilor clasice de taximetrie din Romania vs cele similare active in principalele tari din regiune (Bulgaria, Ungaria, Cehia).

Astfel, am analizat toate companiile clasice de taximetrie din RO, BG, HU, CZ care inregistreaza venituri > 1 mil EUR. Cum se spune, “am comparat mere cu mere”.

Concluziile mele:
– Companiile clasice de taximetrie din Cehia inregistreaza un profit net de 10%, Ungaria 7% si Bulgaria (ATENTIE) 24% .. in timp ce firmele similare din Romania inregistreaza o pierdere neta de 2%. NU cred ca explicatia consta in diferentele de tarif / km! Vedeti Bulgaria, care raporteaza un profit enorm desi tariful este similar iar salariile sunt mai mici) .. in Cehia si Ungaria, tariful / km este mai mare decat in Romania, dar si salariile sunt proportional mai mari. De asemenea, masinile costa la fel peste tot (suntem in interiorul UE). Cred ca explicatia pentru diferentele de profitabilitate la firmele clasice de taximetrie consta in evaziunea fiscala mai mare in Romania! Recunoasteti intrebarea “Bosss, vrei bon?”

– Venitul / angajat / zi (EUR) este de 3,5 ori mai mare in Cehia, sau cu 15% in Bulgaria .. desi diferentele de tarife / km nu justifica aceste deviatii ! Din nou, cred ca evaziunea fiscala explica aceste diferente", a explicat Iancu Guda, analist mediul de afaceri.