Este OFICIAL! S-a dat LEGEA! De maine…

0
69
Firmele romanesti pot opta de la 1 octombrie pentru plata defalcata TVA, insa mediul de afaceri se asteapta ca doar un numar redus de companii sa apeleze la aceasta varianta optionala, mai ales ca senatorii au votat recent un amendamet la lege care obliga la acest sistem doar societatile care au relatii comerciale cu statul.
Totusi, unii consultanti fiscali se asteapta ca firmele de dimensiuni mici, care au debite restante, sa opteze pentru acest sistem pentru a beneficia de facilitatile oferite de stat. Un avantaj fiscal este aplicarea unui impozit pe profit de 5% pentru trimestrul IV al acestui an si anularea penalitatilor in masura in care sumele de TVA sunt achitate.
Ministerul Finantelor Publice a anuntat ca firmele care opteaza sa aplice sistemul incepand de maine vor beneficia de conturi gratuite deschise la Trezoreria Statului si ca vor putea obtine extrasele de cont si online.
Guvernul a adoptat instituirea platii defalcate a TVA, optional de la 1 octombrie 2017 si obligatoriu de la 1 ianuarie 2018. Totusi, senatorii din Comisia de Buget-Finante au amendat legea in sensul aplicarii sistemului obligatoriu doar pentru companiile care au relatii comerciale cu statul. Proiectul adoptat de senatori urmeaza a fi dezbatut in plenul Senatului, apoi sa fie transmis la Camera Deputatilor, care este camera decizionala.
Intregul mediu de afaceri s-a revoltat impotriva introducerii platii defalcate a TVA. Patronatul Investitorilor Autohtoni (PIAROM) a sustinut ca singurul impact va fi cel al inducerii de costuri suplimentare greu de suportat, indeosebi de Intreprinderile Mici si Mijlocii (cu capital autohton). Activitatea suplimentara impusa firmelor va duce la scaderea productivitatii companiilor in mod nejustificat.
Producatorii de materiale de constructii considera ca sistemul va perturba grav functionarea companiilor care desfasoara activitati de productie.
„Doar cine nu a lucrat intr-o companie de productie nu poate intelege cat de mult vor fi afectate procesele de cumparare, vanzare (catre persoane fizice si juridice), de acordare a discounturilor, de punere pe piata si recuperare a ambalajelor reciclabile si de mentinere a unui cash-flow pozitiv“, se mai precizeaza intr-un comunicat al patronatului PRO BCA.