Canicula aduce un super profit comerciantilor vasluieni

0
77

Comerciantii de inghetata, sucuri si apa minerala fac profit din canicula. Cu cat e mai sufocant in oras, cu atat creste numarul clientilor. Asa ca nu este de mirare faptul ca, in ultimele doua luni, temperaturile de peste 34 de grade le-au adus vanzari mai mari si cu 16 procente.

In lunile iunie si iulie, cand temperaturile au depasit constant 34 de grade, vanzarile de inghetata cu crescut cu 12 procente. Se adauga scaderea TVA care a ieftinit produsele. Asa ca aproape trei sferturi dintre romani au mancat inghetata cel putin o data in ultima luna, potrivit unui studiu.

Vanzarile cresc doar vara pentru ca inghetata este perceputa in continuare drept un aliment racoritor si nu un desert care poate fi mancat tot anul.

Un roman mananca anual un kilogram si 600 de grame de inghetata, inseamna echivalentul a 16 astfel de inghetate. Consumul este de trei ori mai mic fata de media europeana.

A aparut in schimb un segment de piata special pentru cei care vor sa manance un desert rece tot anul. In gelaterii sunt vandute inghetate cu arome speciale precum parmezan sau susan negru.
Piata totala a inghetatei este estimata la 170 de milioane de euro anual potrivit unui studiu. 67% din romani mananca inghetata la cutie in special si 28% la cornet.

Nu doar vanzarile de inghetata sunt in crestere. Romanii au cumparat cu 16% mai multe sucuri si cu 10% apa minerala fata de lunile iunie-iulie 2015, potrivit lanturilor mari de magazine.

Consumul anual de apa imbuteliata este de aproximativ 71 de litri pe cap de locuitor, aproape trei sferturi fata de media europeana, potrivit patronatului european din domeniu. Inseamna mai putin de un pahar de 200 de militri zilnic. In schimb, un roman bea, in medie anual, peste 50 de litri de suc