Retailerul online de mobilier și decorațiuni Vivre raportează o creștere a vânzărilor de 50% în 2020, cu venituri de peste 295 milioane lei și un profit înainte de plata dobânzii, impozitelor, deprecierii și amortizării (EBITDA) mai mare de 17 milioane lei.
În topul categoriilor de produse care în 2020 au înregistrat cele mai mari vânzări au fost piesele de mobilier, cu o pondere de 37%, urmate de textile și covoare (11,2%). Pe locul al treilea se află decorațiunile și accesoriile pentru casă, cu o pondere de 11%. Acestea reprezintă cumulat aproximativ 60% din vânzările totale ale companiei, potrivit mediafax.ro.
Creșterea de consum, în special pe segmentul home and deco, a fost susținută și de orientarea “work from home”. Categoriile care au înregistrat în 2020 cele mai mari creșteri față de anul precedent au fost covoarele, corpurile de iluminat, articolele și ustensilele de bucătărie, precum și mobilierul.
În 2020, Vivre și-a consolidat poziția pe piața de e-commerce de mobilier și decorațiuni, bazându-se pe o creștere accelerată a tuturor liniilor de business, dar și prin automatizarea sporită a fluxului operațional. Numărul de parteneri a crescut la aproximativ 9.850 firme (furnizori și selleri), în creștere cu peste 12% față de anul precedent, fapt ce a permis o diversificare a ofertelor de produse într-un timp cât mai scurt.
Anul pandemic a marcat, de asemenea, și lansarea opțiunii de listare în Vivre Marketplace, care le facilitează vânzătorilor accesul rapid în platformele online operate de Vivre. În prezent, Vivre Marketplace este disponibil în România și vizează o extindere internațională în 2021.
„Analizând rezultatele și luând în calcul ritmul intens și toate provocările generate de pandemie, putem afirma că 2020 a fost un an excelent pentru Vivre. Coșul mediu de cumpărături a crescut cu aproximativ 20% față de estimările inițiale. Tranziția accelerată către comerț și servicii online ne-a oferit oportunitatea de a veni în întâmpinarea consumatorilor cu oferte dinamice, potrivite nevoilor lor. Structura organizațională ne-a permis să ne adaptăm lucrului la distanță fără să întâmpinăm mari dificultăți, întrucât noi suntem nativi digitali și aveam deja mulți colegi care lucrau din locații diferite. Eficientizarea fluxului operațional a rămas o prioritate, astfel că o mare parte din eforturile noastre s-au concentrat pe evitarea blocajelor în lanțurile de aprovizionare și onorarea imediată a tuturor comenzilor. În 2020, am clarificat prioritatea de creștere – Vivre Marketplace, care ne permite să colaborăm cu retaileri tradiționali, dar și să le oferim clienților noștri soluții imediate, fără să punem presiune prea mare pe logistica proprie”, a declarat Monica Cadogan, CEO și Cofondator Vivre.
Vivre a fost fondată în 2012 de antreprenori români, cu vânzări în 9 țări din centrul și estul Europei: România, Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Slovenia, Cehia, Croația, Polonia și Grecia.