Rusia a înregistrat o scădere semnificativă a cantităților zilnice de motorină exportată în primele 20 de zile ale lunii septembrie, cu o reducere de 28%, înainte de a anunța restricții privind exporturile de carburant într-un efort de a controla prețurile pe piața internă. Companiile petroliere rusești au exportat în medie 65.700 de tone de motorină pe zi în perioada 1-20 septembrie, comparativ cu media de 91.800 de tone pe zi în luna august.
Rusia, cel mai mare exportator mondial de motorină, a șocat piețele mondiale prin anunțarea unei interdicții temporare a exporturilor de motorină, care a intrat în vigoare pe 21 septembrie și nu are o dată precisă de expirare. Scăderea exporturilor de motorină înainte de anunțarea embargoului corespunde cu perioada în care se desfășoară lucrări sezoniere de mentenanță la rafinăriile din Rusia, care sunt programate să se încheie în jurul mijlocului lunii octombrie. Producția de motorină a Rusiei a scăzut și ea la 230.000 de tone pe zi în primele 20 de zile ale lunii septembrie, cel mai scăzut nivel înregistrat din luna mai.
Una dintre cauzele diminuării exporturilor a fost și redirecționarea anumitor livrări de motorină către piața internă. În perioada 1-20 septembrie, companiile de rafinare au crescut livrările zilnice către clienții interni cu aproape 2%, până la 157.000 de tone.
Restricțiile la export au fost impuse de Guvernul de la Moscova pentru a gestiona creșterea prețurilor motorinei, care amenința campania de recoltare și inflația din Rusia. Cu toate acestea, există excepții de la embargou, cum ar fi livrări minore către parteneri comerciali din fostele republici sovietice, livrări în scop umanitar și livrări care au deja documente de încărcare și au fost acceptate de operatorii Transneft PJSC Russian Railways JSC. Guvernul de la Moscova a exclus, de asemenea, păcura și alte produse distilate medii de la embargoul la export, conform unui decret publicat recent în Monitorul Oficial.