Deputatul Sorin Iacoban demonteaza INEPTIILE SEGREGATIONISTE ale UDMR

0
90

Proiectul UDMR pentru autonomia asa-zisului Tinut Secuiesc reprezinta o amenintare la adresa unitatii teritoariale a Romaniei, maghiarii dorind, nici mai mult, nici mai putin, decat un stat in stat, desi isi mascheaza adevaratele intentii cu un proiect care vizeaza aparent o uniune culturala. UDMR doreste modificarea constitutiei pentru sustinerea autonomiei teritoriale, care ar avea ca rezultat eliminarea unor atribute ale Statului Roman. Aceasta atitudine simulata, „ineptie segregationista”, a fost demontata de deputatul iesean Sorin Iacoban, care reclama atitudinea acestei formatiuni politice care a facut tot posibilul ca „Romania sa NU mai fie stat national”.

„In ultima perioada s-au intensificat atacurile asupra prevederilor art. 1 din Constitutia Romaniei, in ce priveste atributele Statului Roman. Observ in ultima perioada o remodelare a mesajului revizionist, care ar trebui sa scape de vigilenta noastra principalele cerinte la autodeterminare, imbracate in haina frumoasa a automomiei cultural-teritoriale. Astfel, daca in anii guvernarii Boc U.D.M.R. se pronunta public pentru revizuirea Constitutiei in sensul eliminarii unor atribute principale ale statului roman, iata ca in noua propunere, Uniunea culturala care reprezinta drepturile maghiarilor din Romania insista pentru o autonomie teritoriala dar cu respectarea caracterului unitar si indivizibil al statului roman.

Este o trecere de la o atitudine agresiva la o atitudine simulata de lupta politica pentru scopul final, independenta  autointitulatului tinut secuiesc. Nu putem uita declaratiile fostului presedinte al U.D.M.R. si viceprimministrului din Guvernul Boc, domnul Marko Bela care in 2011, la Targu Mures declara ca U.D.M.R. sprijina orice forma de autonomie, inclusiv pe criterii etice. Aceeasi persoana declara in 2010 ca U.D.M.R. lupta inca din 1990 pentru autonomie si autodeterminare, iar in 2012 ca etnicii maghiari doresc sustinerea luptei politice privind identitatea nationala.

Nu departe a fost si sustinerea publica a U.D.M.R. din anul 2013, pentru ca Romania sa nu mai fie stat national. In 2014, asa cum am mai precizat, asistam la o schimbare de optica, in ce priveste mesajul U.D.M.R. . Nu mai sunt atacate caracterele/atributele statului roman, ba chiar sunt amintite si sustinute, intr-un joc al diversiunii cu rezultate care ar putea fi catastrofale pentru Romania. Desi nu este recunoscut public, principalul atac se da asupra caracterului „national” al Statului Roman.

Atributul de „stat national” tine de una din componentele fundamentale ale statului roman, anume populatia tarii, indiferent ca este vorba de etniile componente sau de populatia majoritara. La baza statului se afla poporul roman, reprezentat de comunitatea de oameni care traiesc pe teritoriul Romaniei, care vorbesc aceeasi limba, populatie legata statornic de aceste meleaguri. Inlocuirea limbii romane cu o limba regionala constituie un pas important catre separarea sociala si apoi, ca o consecinta fireasca catre separarea teritoriala.

Acest fapt, cu siguranta va duce la retragerea unui segment important al populatiei romanesti din autointitulatul Tinut Secuiesc. Dragi colegi, limba romana reprezinta un liant care sustine unitatea poporului roman si un garant al caracterului national al statului. Principiul de baza al oricarei democratii europene, principiul garantat si de legea fundamentala romaneasca este integrarea sociala nu segregarea etnica si accentuarea excluziunii sociale a cetatenilor de origine romana.

 In aceeasi ordine de idei al doilea atac este dat asupra caracterului de stat unitar, vizata fiind componenta teritoriala a statului roman. Noua orientare a U.D.M.R.-ului ne indreapta mai mult catre un stat federativ deoarece una din principalele caracteristici ale unui stat unitar reprezinta acel ansamblu unic de organisme prin care se exercita puterea politica la nivel central si local, populatia avand o singura cetatenie, avand obligatia sa respecte o singura ordine de drept, intemeiata pe o Constitutie unica.

Acestea fiind spuse, dragi colegi, cum ne poate asigura U.D.M.R. de existenta unei regiuni autonome, cu personalitate juridica separata in cadrul unui stat unitar si indivizibil. Cum poate vorbi U.D.M.R. de stat unitar si indivizibil cand se promoveaza, intr-un mod simulat, transferul de imobile din proprietatea publica a statului roman in proprietatea regiunii autonome. Tinutul Secuiesc cand promoveaza transferul din proprietatea publica a statului roman in proprietatea regiunii autonome Tinutul Secuiesc a tuturor cailor de comunicatii de pe teritoriul vizat, a tuturor padurilor, a carierelor de piatra, a minelor, deci a tuturor bogatiilor naturale, care sunt in proprietatea tuturor celor peste 22 de milioane de cetateni romani.

Oare aceste masuri vizate de U.D.M.R., denumite mincinos autonomie teritoriala, nu vizeaza o viitoare declaratie de independenta marcata si de dreptul la autodeterminare a populatiei majoritare de pe un anume ardeal geografic. Dragi colegi, Romania este recunoscuta in Europa ca fiind tara cu o legislatie foarte permisiva in ceea ce priveste drepturile minoritatilor. Daca ar fi cineva sa ne acuze in materia drepturilor minoritatilor, singurul repros ar putea fi facut doar in ceea ce priveste discriminarea pozitiva a acestora fata de drepturile populatiei majoritare.

Intr-o astfel de situatie este evident faptul ca U.D.M.R. nu doreste altceva decat crearea premiselor pentru o viitoare declaratie de independenta si o viitoare recunoastere a acestei declaratii, adoptand de acesta data politica pasilor marunti, care sa nu lezeze, in prima faza, foarte tare. In realitate, art. 1 al Constitutiei Romaniei este supus unui atac diversionist, care nu poate avea ca drept scop decat separatia teritoriala, a autointitulatului Tinut Secuiesc. O astfel de atitudine este de neacceptat, pentru ca realitatile istorice, confirmate de tratatele internationale au consacrat o Romanie ca stat national si unitar, exact asa cum va trebui sa ramana si pe viitor”, spune deputatul iesean.