Scenariu incredibil, Compania Nationala de Drumuri a platit consultanta de peste 22 de milioane de euro pentru 0 km din autostrada Transilvania, in ultimii sase ani. Chiar daca lucrarile pentru autostrada Transilvania au fost abandonate din vara anului 2011 pana la inceputul lui 2014, consultantul Egis, firma condusa de Clotilde Armand (USR), a incasat aproape 20 de milioane de euro pentru supervizarea lucrarilor inexistente. Firma va incasa bani ca si cum ar superviza lucrari pe 415 kilometri
Conform evz.ro, cel mai pagubos contract din istoria Romaniei, autostrada Transilvania, inca produce gauri in buget. Dupa ce am platit aproximativ 1,2 miliarde de euro pentru 52 de km de autostrada finalizati si am trimis acasa americanii de la Bechtel, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere(CNAIR) plateste francezilor de la Egis supervizarea unor lucrari inexistente. Contractul cu firma de consultanta va fi valabil pana cand autostrada va fi gata si juristii CNAIR nu au gasit solutia sa-l rezilieze, odata cu cel cu Bechtel.
Vezi si: Dosar penal pentru finantarea USR. Surse: Oameni ai strazii, sponsori la partidul lui Nicusor Dan
Ultimii 1.000 de metri din autostrada Transilvania au fost inaugurati la sfarsitul anului 2010. Anul urmator, constructorul Bechtel a oprit lucrarile pe motiv ca CNADNR nu plateste facturile pentru lucrarile efectuate. Contractul pentru lucrarile autostrazii Transilvania cu Bechtel a fost reziliat in 2013. Din datele CNAIR, in perioada 2012-2016, francezii de la Egis au depus facturi in valoare de aproximativ 100 de milioane de euro pentru supervizarea lucrarilor de constructie pentru autostrada Brasov-Cluj-Bors, conform contractului nr. 2562 semnat in 30 august 2004.
La mijlocul fiecarei luni vine factura Egis
In prezent, oficialii CNAIR primesc la mijlocul fiecarei luni facturile pentru supervizarea lucrarilor de constructie a autostrazii Brasov-Cluj-Bors. Valoarea acestora variaza intre 1,2 si 2 milioane de lei. In 2016, conform facturilor afisate pe site-ul CNAIR, Egis a facturat aproximativ 4,5 milioane de euro pentru supervizarea lucrarilor de constructie a autostrazii Brasov – Cluj – Bors. Din cei 20,5 milioane de lei, bani ce ar fi trebuit sa ajunga in conturile Egis Scetauroute, doar 12,5 milioane de lei au fost incasati. Restul, 8 milioane de lei reprezinta facturi neacceptate la plata de CNAIR. Daca tot nu mai avem contract de constructie pentru autostrada Transilvania cu Bechtel, am intrebat oficialii CNAIR de ce nu reziliaza contractul de supervizare lucrari de constructie autostrada Brasov- Bors parafat in august 2004. „Avand in vedere ca lucrarile la acest obiectiv de investitii nu sunt finalizate, J.V. Egis Route Scetauroute – Egis International asigura servicii de consultanta in continuare. Consultantul J.V. Egis Route Scetauroute – Egis International a stornat sume facturate in perioada martie 2009 si pana in prezent, neacceptate la plata de catre CNAIR S.A., din cauza depasirii unitatilor de timp prevazute in contract”, ne-au raspuns oficialii CNAIR.
Dupa 13 ani de la inceperea lucrarilor autostrazii Transilvania, abia 52 km sunt finalizati. In ritmul in care s-a lucrat pana acum, restul de 363 de km de autostrada, intre Brasov-Cluj- Bors, se finalizeaza in 90 de ani. La inceputul acestui an, J.V. Egis Route Scetauroute – Egis International a depus la CNAIR inca o factura in valoare de 1,9 milioane de lei pentru supervizarea lucrarilor la autostrada Transilvania. In 2015, Egis a depus facturi de circa 6,23 milioane de lei, iar in 2014, consultantul a incasat aproximativ 14,3 milioane de lei. Din informatiile afisate pe site-ul Companiei, in perioada ianuarie 2012-decembrie 2013, Egis Scetauroute a primit peste 64 milioane de lei pentru supervizarea lucrarilor de constructie a autostrazii Brasov – Cluj – Bors. In perioada 2009-2011, Egis incasa aproximativ 700.00 de euro/ luna pentru supervizarea lucrarilor autostrazii Brasov-Bors.