STS noi explicatii in cazul CRIMEI de la Caracal: Victima a fost gasita in zona in care a fost localizata dupa apelurile la numar national de urgenta 112

0
68

Serviciul de Telecomunicatii Speciale arata ca informatia de localizare transmisa de firma de telefonie mobila este reprezentata sub forma unui unui cerc sau sector de cerc, iar in cazul primului si a celui de-al treilea apel al adolescentei la 112 se poate observa ca ”victima a fost gasita in zona afisata, la limita inferioara a acesteia”. In cazul celui de-al doilea apel, zona de localizare se afla departe de locul in care a fost gasita victima, motivul invocat de STS fiind ca ”telefonul victimei a comutat pe o alta celula a operatorului de comunicatii mobile”. Reamintim ca Politia a acuzat ca STS a dat coordonatele gresite in cazul fetei disparute din Caracal. “Minora a sunat la 112, iar cei de la STS ne-au transmis aria in care se afla telefonul mobil si ulterior trei adrese la care au facut perchezitii si nu au gasit minora. In urma acestor perchezitii, colegii mei au colaborat cu procurorul si au ajuns la locatie. Au mers pe informatiile de la STS nu au gasit nimic, s-au desfasurat actiuni specifice si s-a ajuns in aceasta dimineata la locatia respectiva”, a declarat Dragan.

Comunicatul integral:

In completarea comunicatului de presa remis la ora 15.00, facem urmatoarele precizari:

Prin apelarea numarului de urgenta 112 este furnizata si disponibila in mod automat informatia de localizare transmisa de operatorul retelei publice mobile. Zona primara de localizare este reprezentata sub forma unui unui cerc sau sector de cerc, asa cum se poate observa in imaginile de mai jos.

In cazul de fata, victima a fost gasita in zona afisata, la limita inferioara a acesteia.

Figura 1. Informatia de localizare asociata primului apel (primul apel realizat in 25.07.2019, la ora 11:05:04, avand o durata de 45 de secunde)

Pe durata celui de al doilea apel informatia de localizare este cea reprezentata in figura nr. 2, de unde se poate deduce ca telefonul victimei a comutat pe o alta celula a operatorului de comunicatii mobile.

Figura 2. Informatie de localizare asociata celui de al doilea apel (al doilea apel realizat in 25.07.2019, la ora 11:06:21, avand o durata de 2 min. 20 sec.)

Pe durata celui de al treilea apel informatia de localizare a fost identica cu cea primita in cazul primului apel efectuat de victima

Figura 3. Informatie de localizare asociata celui de-al treilea apel (al treilea apel realizat in 25.07.2019, la ora 11:12:33, avand o durata de 1 min. 38 sec.)

Singura posibilitate legala si fezabila pentru o localizare mai precisa a unui apel 112 este utilizarea aplicatiei dezvoltata si lansata de Serviciul de Telecomunicatii Speciale, in data de 15 februarie 2019, denumita „Apel 112”.

Aplicatia „Apel 112” permite transmiterea coordonatelor geografice ale terminalului telefonic mobil, tocmai pentru imbunatatirea pozitiei de localizare a apelantului la 112.

De la data lansarii acestei aplicatii si pana in prezent au fost initiate catre Serviciul 112, prin intermediul aplicatiei, un numar de 409 apeluri. Aplicatia si-a dovedit utilitatea in toate cazurile in care persoanele aflate in pericol au folosit-o.

Aplicatia este disponibila gratuit si poate fi descarcata din Google Play si Apple Store. De la data lansarii si pana in prezent s-au realizat 32.186 descarcari.