Echipa României, singura din Europa, în primele 8 echipe la Campionatului Mondial şi "Cea mai bună echipă EFL (vorbitoare de engleză, ca limbă străină)" din concurs
* Performanţă fără precedent a echipei Naţionale a României la Campionatul Mondial de Dezbateri pentru Elevi
* Dezbaterea este activitatea educaţională cu cea mai mare capacitate de transformare pozitivă a unui adolescent
* ARDOR administrează peste 100 de cluburi de dezbateri în toată ţara, cu 1600 de elevi anual
* ARDOR oferă şi un curs de formare profesională pentru cadre didactice, acreditat de Ministerul Educaţiei
Distribuţie naţională, 12 august 2021. Pentru prima dată în istorie, Echipa Naţională a României la Dezbateri pentru elevi, coordonată de ARDOR (Asociaţia Română de Dezbateri, Oratorie şi Retorică) s-a clasat printre primele 8 din cele 74 de echipe ale lumii la Campionatului Mondial de Dezbateri pentru Elevi (World Schools Debate Championship), desfăşurat online între 25 iulie şi 5 august.
Anul acesta, echipa României a fost formată din elevii:
* Oana Niţu (clasa a XII-a) (Colegiul Naţional "Mihai Viteazul" Ploieşti)
* Elena Rădulescu (clasa a XI-a) (Colegiul Naţional "Sfântul Sava" Bucureşti)
* Tania Acsinte (clasa a XI-a) (Colegiul Naţional "Sfântul Sava" Bucureşti)
* Irina Chicuş (clasa a XI-a) (Colegiul Naţional "Gheorghe Lazăr" Bucureşti)
* Valeriu Cărăşel (clasa a XII-a) (Colegiul Naţional "Mihai Viteazul" Bucureşti)
* rezerva Arina Dumitru (clasa a X-a) (Colegiul Naţional "Mihai Viteazul" Ploieşti).
Echipa României a fost singura din Europa prezentă în sferturile Campionatului Mondial. Parcursul extraordinar al elevilor români s-a oprit în sferturi, în faţa echipei statului Filipine. Echipe puternice, formate din vorbitori nativi de limba engleză, precum echipa Angliei sau Irlandei, au părăsit turneul în fazele anterioare.
Printre temele dezbătute se numără: posibilitatea ca serialele cu poliţişti să facă mai mult rău decât bine, interzicerea producerii şi a consumului de carne, comercializarea spaţiului cosmic, capitalismul "curcubeu", faptul că ţările în curs de dezvoltare ar trebui să prioritizeze industrializarea în scopul substituirii importurilor în defavoarea industrializării orientate spre exporturi.
Echipa României a obţinut şi titlul de Cea mai bună echipă EFL ("EFL Best Team") dintre cele 19 echipe EFL (English as a Foreign Language – Engleza ca limbă străină) din concurs. Valeriu Cărăşel (Colegiul Naţional "Mihai Viteazul" Bucureşti) a obţinut un loc foarte bun loc 8 în clasamentul individual EFL.
Pagina de Facebook a Echipei Naţionale a României poate fi accesată aici
https://www.facebook.com/wsdcromania?_rdc=1&_rdr
Urmăriţi aici dezbaterea din sferturile de finală Macau Online WSDC 2021.
https://web.facebook.com/Macau-Online-WSDC-2021-688025308295069/videos/330049368796337/
"Campionatul Mondial înseamnă emoţia din timpul dezbaterilor, când ştii că trăieşti momentele pentru care te-ai pregătit un an întreg, că dezbaţi împotriva celor mai bune echipe din lume şi că ai ocazia să reprezinţi România printre ele! E un context în care vii să dai tot ce poţi, care îţi confirmă că munca depusă până acum a meritat. Eşti unde sperai să ajungi, ba chiar mai departe! Frumuseţea dezbaterilor stă şi în oportunităţile pe care ţi le creează – oamenii pe care ii cunoşti, subiectele diverse despre care te informezi, curiozitatea cu care ajungi să priveşti evenimentele din jur, precum şi faptul că toate astea persistă în timp", declară Irina Chicuş (Colegiul Naţional "Gheorghe Lazăr" Bucureşti).
* Citatele celorlalţi câştigători – la finalul comunicatului de presă.
Lotul de antrenori care au pregătit în acest an echipa naţională este format din instructori şi arbitri cu experienţă ai Asociaţiei Române de Dezbateri, Oratorie şi Retorică – ARDOR, mulţi dintre ei foşti componenţi ai echipei naţionale: Şerban Pitic, Diana Diaconescu, Ştefan Matei, Teodor Grama, Laura Drăgoi, Andrei Olaru, Miruna Cozianu, Eveline Dicu, Cătălin Panţiru.
România este reprezentată la Campionatului Mondial de Dezbateri pentru Elevi (World Schools Debate Championship) încă din 2006. Cea mai bună performanţă anterioară a echipei a fost în 2020, când elevii români au obţinut locul 15 în clasamentul general şi locul 1 în clasamentul EFL.
Dezbaterea este activitatea educaţională cu cea mai mare capacitate de transformare pozitivă a unui adolescent.
"Campionatul Mondial este una dintre cele mai solicitante experienţe pe care le poţi avea, ca licean. Este locul în care simţi că fiecare secundă contează şi influenţează rezultatul meciului. Ce ajunge să te facă cel mai fericit, la debate, este să te uiţi în urmă, la cine erai acum ceva timp, la ce îţi doreai să devii, şi să realizezi că acea versiune a ta ar fi mândră de tine, cel de acum", declară Valeriu Cărăşel (Colegiul Naţional "Mihai Viteazul" Bucureşti).
Emanuel Beteringhe, preşedinte executiv ARDOR, declară: "Dezbaterea este un sport intelectual. Este activitatea educaţională cu cea mai mare capacitate de transformare pozitivă a unui adolescent. Dezbaterea îi ajută pe elevi să capete încredere în ei (un aspect crucial, la vârsta adolescenţei), le dezvoltă gândirea critică şi îi ajută să se cunoască şi să se înţeleagă mai bine pe sine, îi învaţă abilităţi de documentare, de lucru în echipă, de discurs public, de argumentare şi persuasiune.
În plus, temele abordate le oferă elevilor o cunoaştere unică a lucrurilor relevante care se întâmplă în lume în mod curent, iar concursurile şi evenimentele îi fac să se (auto)motiveze pentru a face tot acest efort de învăţare (ceea ce foarte rar se întâmplă în cadrul şcolar uzual). Dezbaterile, cluburile şi evenimentele ARDOR sunt locurile în care paradigma educaţională se manifestă într-un fel cu adevărat benefic pentru dezvoltarea tinerilor: elevii sunt cei care, timp de o oră, vorbesc, prezintă, discută, argumentează, în timp ce profesorul este cel care ascultă, notează şi apoi oferă feedback fiecărui elev. Abilităţile şi cunoştinţele pe care elevii le deprind prin dezbatere reprezintă un atu important pentru admiterea la facultate, pe tot parcursul desfăşurării studiilor, precum şi ulterior, în viaţa profesională – foştii debateri ajung mai repede în funcţii înalte în companii pentru că, dincolo de performanţa profesională, aceştia ştiu să-şi exprime convingător punctele de vedere, ştiu să se documenteze, sunt mai rezistenţi la stres etc.", adaugă Emanuel Beteringhe.
ARDOR administrează peste 100 de cluburi de dezbateri în toată ţara, cu 1600 de elevi anual
În parteneriat cu licee şi universităţi, ARDOR administrează peste 100 de cluburi de dezbateri în toată ţara, care reunesc 1600 de elevi anual. Cluburile au activitate constantă şi participă şi la evenimentele din circuitul ARDOR – 20-40 de evenimente pe an. Cel mai important eveniment este Forumul Naţional de Dezbateri, care anul acesta se va desfăşura în perioada 25-30 august şi unde se vor înfrunta aproximativ 40 de echipe din toată ţara. Mai multe informaţii puteţi citi pe pagina de Facebook a evenimentului.
ARDOR oferă şi un curs de formare profesională pentru cadre didactice, acreditat de Ministerul Educaţiei
Acreditat încă din 2016, cursul S.I.P.D.O.D.O.R. este concentrat pe strategii inovatoare de predare cu ajutorul metodelor deliberative. În ultimii 5 ani, la acest program au participat 1000 de profesori, iar numărul elevilor beneficiari ajunge la 150.000. Prin dezbatere, lecţiile devin mai interesante, iar conţinutul lecţiei este mai uşor de ţinut minte, datorită amprentei emoţionale aferente.
***
Despre ARDOR
Asociaţia Română de Dezbateri, Oratorie şi Retorică – ARDOR (www.ardor.org.ro), organizaţia care selectează, antrenează şi finanţează Echipa Naţională a României, este una dintre cele mai relevante organizaţii non-guvernamentale din zona educaţională. Pe lângă programul "Echipa Naţională a României", ARDOR administrează peste 100 de cluburi de dezbateri în toată ţara, în parteneriat cu licee şi universităţi şi oferă instruire în dezbateri şi argumentare către cadre didactice (peste 1000 de profesori în ultimii 5 ani) şi către sectorul privat (www.dialogon.ro).
***
Citatele celorlalţi membri ai echipei României:
"Participarea la Campionatul Mondial este o experienţă cu totul unică. Deşi dezbaterile se desfăşoară într-un mediu academic extrem de competitiv, am reuşit să formăm prietenii de durată, să cunoaştem oameni din toată lumea. Această oportunitate m-a ajutat nu numai să fiu capabilă să susţin cauzele în care cred, ci şi să înţeleg raţionamentul oamenilor cu care nu sunt de acord", declară Oana Niţu (Colegiul Naţional "Mihai Viteazul" Ploieşti)
"Campionatul mondial îţi oferă oportunitatea de a avea nenumărate dezbateri pline de adrenalină cu oameni extrem de motivaţi şi curioşi. Ce te face cel mai fericit la debate sunt acele momente în care simţi cum fiecare cuvânt sau idee dintr-un discurs se completează reciproc, exact că piesele unui puzzle complex şi frumos", declară Tania Acsinte (Colegiul Naţional "Sfântul Sava" Bucureşti)
"Campionatul a fost o avalanşă de emoţii de toate tipurile – adrenalină, stres, dar şi satisfacţie enormă după fiecare discurs reuşit şi meci câştigat. Dezbaterile înseamnă bucuria autodepăşirii intelectuale constante, prin fiecare meci, caz sau discurs. E sentimentul de libertate intelectuală absolută, în secundele în care vezi pentru prima dată o moţiune şi îţi laşi creativitatea să zboare în zeci de direcţii. Şi mai e sentimentul de încredere în propria voce şi în propriile cuvinte", declară Elena Rădulescu (Colegiul Naţional "Sfântul Sava" Bucureşti)