Inspectoarea-şefă a Ofsted, autoritatea de supraveghere a standardelor educaţionale din Marea Britanie, Amanda Spielman, a declarat că este "deosebit de îngrijorată" în ceea ce priveşte dezvoltarea copiilor mici, cele mai recente rapoarte privind recuperarea educaţională arătând că unii bebeluşi au dificultăţi în a înţelege expresiile faciale în urma pandemiei, transmit luni PA Media/dpa.
Amanda Spielman a spus că este clar că pandemia a creat "unele probleme care persistă". "Sunt îngrijorată în special în legătură cu dezvoltarea copiilor mai mici, care, dacă nu este abordată, ar putea cauza probleme pentru şcolile primare în viitor", a declarat ea.
Spielman a adăugat că inspectoratul a văzut "multe rezultate bune" în învăţământul preşcolar, şcolar şi în învăţământul superior în acest semestru academic, majoritatea furnizorilor de educaţie folosind strategii de recuperare pentru a elimina lacunele în cunoştintele şi competenţele copiilor, potrivit Agerpres.ro.
Ofsted a publicat luni patru note informative, reprezentând al doilea dintr-un set de rapoarte care analizează modul în care elevii şi-au revenit după pierderile de învăţare provocate de pandemie.
Nota informativă privind educaţia timpurie, bazată pe inspecţiile efectuate în ianuarie şi februarie 2022 la 70 de instituţii educaţionale pentru primii ani, arată că în unele centre copiii au un "vocabular limitat" şi că "unii sugari au dificultăţi în a răspunde la expresiile faciale de bază".
Copiii au pierdut ocazii de a socializa sau de a asculta poveşti, un centru comentând că cei mici păreau să fi petrecut mai mult timp în faţa ecranelor şi că au început să folosească accente şi voci din programele pe care le-au vizionat.
Mai mulţi furnizori de servicii au spus că purtarea măştilor continuă să aibă un impact negativ asupra abilităţilor de limbaj şi comunicare ale copiilor mici.
"Copiii care împlinesc 2 ani au fost înconjuraţi toată viaţa lor de adulţi care au purtat măşti şi, prin urmare, nu au putut să vadă mişcările buzelor sau formele gurii în mod regulat", relatează raportul.
"Unii furnizori au raportat că dezvoltarea întârziată a vorbirii şi a limbajului la copii a făcut ca aceştia să nu comunice cu alţi copii atât de uşor pe cât s-ar fi aşteptat înainte", adaugă raportul.