O noua retea de socializare.

0
83

O retea noua de socializare care permite crearea de cont doar pe baza de invitatie si care promite un loc simplu, transparent si fara reclame, ar putea fi un pericol pentru Facebook, avand din ce in ce mai multi doritori de inscriere.

 Cu un concept creat de web designerul Paul Budnitz, Ello este considerata reteaua de socializare „anti-Facebook” si se pozitioneaza ca o retea cu un manifest si cu o constiinta sociala si ca un loc fara publicitate, scrie The Guardian.

Inscrierea se face doar pe baza de invitatie. Ar trebui sa fie oarecum usor de obtinut, poti cere una sau poti ruga un prieten care are cont sa iti trimita una.

Ello este inca in faza de testare beta, are bug-uri de programare, dar atrage in continuare din ce in ce mai multi doritori. 31.000 de noi utilizatori au cerut sa testeze versiunea beta in aceasta saptamana. Joi, echipa din spatele Ello a trebuit sa blocheze noile invitatii pentru ca nu mai puteau face fata numarului de solicitari.

E o platforma de socializare cu un manifest:

„Reteaua ta de socializare e detinuta de companii.

Fiecare lucru pe care il postezi, fiecare prieten pe care ti-l faci si fiecare link pe care il accesezi este urmarit, inregistrat si transformat in informatie. Agentiile de publicitate cumpara datele tale ca sa iti arate mai multe reclame. Esti produsul a ceea ce e cumparat si vandut.

Noi credem ca exista o cale mai buna. Credem in indrazneala. Credem in frumusete, simplitate si transparenta. Credem ca oamenii care fac lucruri si cei care le folosesc ar trebui sa fie parteneri.

Credem intr-o retea de socializare care poate fi un instrument pentru crearea de posibilitati. Nu unul de deceptie, nu de constrangere sau manipulare – ci un loc pentru conectare, creatie si sarbatorirea vietii.

Nu esti un produs.”

    Creativii din spatele retelei Ello sunt designerul de biciclete Paul Budnitz, graphic designerii Berger & Föhr si programatorii Mode Set.

    Logo-ul are un iz de „V for Vendetta” – o fata zambitoare neagra, fara ochi. Pare sa fie o referinta la respectul pentru initimitate. Site-ul are si o functie prin care iti poti acoperi fata din fotografii cu logo-ul, asigurand anonimitate.

    Fluxul retelei de socializare este impartit in doua categorii: „Prieteni” si „Zgomot”. Prima ofera noutati pe larg despre oameni pe care ii cunosti bine, iar a doua ofera bucati de informatie destinate tuturor.

    Exista totusi niste semne de intrebare cu privire la confidentialitatea si siguranta utilizatorului. Echipa Ello explica, in sectiunea de prezentare, ca strange „niste informatii” legate de vizita utilizatorului, informatii care ii „ajuta sa inteleaga cum folosesc Ello”, astfel incat sa poata face platforma mai buna. Informatiile colectate vizeaza localizarea, limba, site-ul de provenienta si timpul destinat vizitei. Reteaua foloseste o „versiune speciala anonima” de Google Analytics pentru colectarea datelor vizitatorilor. „Daca acest lucru nu te face sa te simti confortabil, oferim si optiunea de a refuza”, mai informeaza ello.co.