Politia din Belgia trage un semnal de alarma.
In luna februarie, Facebook a lansat „reactiile”, un nou mod de a raspunde la o postare. Pe langa butonul de like, acum exista 6 variante prin care oamenii pot arata ce sentiment le trezeste acea postare. Politia din Belgia avertizeaza insa utilizatorii ca acesta este un mod prin care sunt colectate informatii despre oameni pentru a fi folosite la advertising.
Astfel, politia le-a transmis oamenilor sa evite reactiile daca vor sa-si pastreze confidentialitatea, scrie The Independent. „Reactiile nu doar exprima sentimentele voastre, dar si ajuta Facebook sa analizeze eficienta reclamelor pe profilul tau” scrie pe site-ul politiei belgiene.
Facebook poate folosi aceste reactii pentru a-si da seama cand oamenii sunt intr-o dispozitie buna si sa se foloseasca de acest lucru pentru a evalua cand este cel mai bine sa le arate reclamele, mai sustine comunicatul.
„Limitand numarul de reactii la 6, Facebook se bazeaza pe utilizatori sa-si exprime gandurile mai bine astfel incat algoritmii din spate sa fie mai eficienti. Prin niste click-uri le spui ce te face fericit” au mai spus acestia.