Tag-urile de la H1 la H6 (heading-uri) reprezinta fragmente de cod HTML, care ajuta atat utilizatorii unei pagini web, cat si "crawlerele" motoarelor de cautare (Google, pentru simplificare) sa inteleaga despre ce este vorba in respectiva pagina. In mod logic, tag-ul H1 este cel mai important, iar el ar trebui sa fie vazut drept titlul paginii, avand o marime de font mai mare decat restul textului si reprezentand un rezumat foarte exact al acestuia. In mod similar, tag-urile H2, H3 etc. pot fi considerate capitole, subtitluri si asa mai departe. Citind articolul in continuare, insa, vei afla care este importanta tag-ului H1 pentru optimizarea SEO, in 2022.
In primul rand, trebuie precizat ca, de cativa ani incoace, termenul de optimizare SEO nu mai desemneaza o activitate eminamente tehnica, iar experienta utilizatorilor are o pondere din ce in ce mai mare printre criteriile luate in considerare de Google, atunci cand ordoneaza rezultatele cautarilor. Astfel, tag-ul H1 ar trebui gandit deopotriva pentru motorul de cautare si pentru utilizatori, iar, in cele ce urmeaza, vei afla unele dintre regulile de baza pentru constructia sa:
1. Un singur H1. Cei mai multi experti in optimizarea SEO sugereaza folosirea unui singur H1, intrucat mai multe astfel de tag-uri ar putea "dilua" forta unei pagini (pana la urma, titlul/subiectul principal al oricarui articol, film etc. este unul singur);
2. H1 ar trebui sa descrie subiectul paginii. Asa cum spuneam, tag-ul H1 ar trebui sa fie foarte direct, exprimand in mod clar continutul paginii si facandu-i pe utilizatori sa-si dea seama fara echivoc ceea ce urmeaza sa parcurga;
3. Intre 20 si maximum 70 de caractere. Lungimea tag-ului H1 nu mai are o importanta atat de mare pentru optimizarea SEO, insa, daca este prea scurt (sub 20 de caractere), se iroseste spatiu important. Prin urmare, ar trebui folosita fie o propozitie scurta, fie un long-tail, asa cum vei vedea putin mai jos;
4. Atrage atentia utilizatorilor! Un tag H1 bun ar trebui sa atraga atentia utilizatorilor, din toate punctele de vedere: sa fie mare, vizibil, sa ii faca pe acestia sa parcurga pagina in continuare si sa nu le dea vreun moment senzatia ca au fost pacaliti (iar continutul este despre altceva decat si-au imaginat);
5. Foloseste un long-tail relevant! Greseala multora care lucreaza in optimizare SEO este ca folosesc, pentru H1, strict cuvantul-cheie cu cele mai multe cautari pe subiectul respectiv. Astfel, ei irosesc spatiu important (vezi punctul 3) si fac tag-ul respectiv sa para prea "mecanic" si nenatural. Spre exemplu, pentru o pagina care vrea sa rankeze pe cuvintele "masti", "masca (de) protectie", "masca respiratorie" si "masca de protectie respiratorie", in ordinea cautarilor, H1 ar trebui sa fie "Masti de protectie respiratorie" (intrucat el include keyword-ul principal, dar si pe cele secundare).
6. Raspunde intentiei utilizatorilor! Nu in ultimul rand, optimizarea SEO ar trebui sa tina cont de intentia utilizatorilor, cu alte cuvinte ce isi doresc sa gaseasca in momentul in care efectueaza o anumita cautare. Spre exemplu, atunci cand cauta "sos de tomate", utilizatorii vor sa afle reteta, nu de unde sa cumpere ketchup; iar atunci cand cauta "cele mai bune telefoane", vor sa gaseasca un top, nu neaparat sa cumpere in acel moment. In cazul exemplului de mai sus, daca detii un magazin online care vinde masti de protectie respiratorie, respectivul H1 este perfect intrucat raspunde nevoii utilizatorilor de a achizitiona.
In concluzie, tag-urile H1 raman si in anul 2022 foarte importante pentru optimizarea SEO, iar folosirea lor corecta, respectand indicatiile de mai sus, iti poate aduce chiar si cu 85% mai mult trafic organic, conform unui studiu de caz desfasurat in SUA, ceea ce se traduce printr-o crestere importanta in pozitiile ocupate in SERP (paginile cu rezultatele cautarilor din Google).