sâmbătă, 2 martie, 2024

Ce mancam sanatos in timpul postului si ce trebuie sa evitam

Distribuie:

Publicat:

Deorece majoritatea dintre noi avem tentinta sa adoptam o dieta predominant glucidica (bogata in cartofi, paine, orez, paste etc.), ce depaseste necesarul zilnic, exista riscul sa ne ingrasam in aceasta perioada. In acest sens, ar trebui, mai degraba, sa ne axam pe legume, crude sau gatite, si fructe, in defavoarea fainoaselor sau a dulciurilor.

Pe de alta parte, restrictiile alimentare ar putea pune siluetele si-asa silfide ale unora dintre noi in pericol, slabind mai mult decat e necesar sau ne dorim. Ce e de facut in acest caz? Pentru persoanele subponderale se recomanda un regim echilibrat si satios, care sa nu priveze corpul de principiile sale de baza. Se poate manca bine si fara sa restrictionam portiile de mancare, sunt de parere specialistii, sfatuindu-ne sa ocolim regimul auster (post negru) sau pe cel hipocaloric daca nu vrem sa pierdem in greutate.

O alta problema care apare in perioada postului ii vizeaza direct pe "carnivori", persoanele care nu pot functiona daca nu mananca zilnic produse pe baza de carne. Cel mai adesea, acestia se plang de ameteli si lipsa de vlaga, acuzand meniul vegetarian ca fiind prea sarac pentru a le hrani nevoile nutritionle. Se pare insa ca un aport suficient de apa, dublat de proteine de natura vegetala, ii poate repune rapid pe picioare.

Unele persoane au tendinta de a manca zilnic aceleasi produse pentru ca "oferta de produse vegetale suficient de hranitoare nu este foarte mare". Astfel, ele descopera ca le place un anumit aliment si il consuma zilnic, pentru a nu-si mai bate capul cautand alternative. Solutia este simpla – ar spune unii, paguboasa – spun specialistii.

Pe aceeași temă

Cele mai citite

spot_img