A doua mare banca din Polonia este interesata de preluarea altor banci

0
85

Pekao, a doua mare bancă din Polonia, nu exclude potenţiale preluări, după finalizarea actualelor sale obiective strategice, a afirmat marţi directorul general Michal Krupinski, transmite Reuters potrivit Agerpres.

Informaţia vine pe fondul speculaţiilor că mBank – a patra mare bancă din Polonia – va fi scoasă la vânzare de acţionarul majoritar Commerzbank.

"Nu comentăm speculaţiile din presă. În prezent ne concentrăm pe implementarea deplină a strategiei noastre pentru perioada 2018-2020, inclusiv transformarea operaţională care este crucială pentru noi", a declarat şeful băncii de stat. Acesta a adăugat: "În acelaşi timp, monitorizăm tendinţele de consolidare din sectorul bancar polonez. Nu excludem participarea la viitoarele consolidări, după ce vom finaliza planul nostru strategic".

Recent, premierul Poloniei, Mateusz Morawiecki, comentând speculaţiile privind interesul băncilor de stat, a declarat că orice decizie privind achiziţionarea mBank trebuie luată din motive de afaceri.

Luna trecută, grupul bancar german Commerzbank a anunţat că vrea să vândă o parte din acţiunile mBank, unde deţine o participaţie de 69,3%, evaluată la aproximativ 2,56 miliarde de dolari.

"Mă aştept să existe un interes semnificativ pentru mBank. Printre favoritele locale sunt băncile de stat PKO BP şi Pekao. Alte bănci care au ambiţia de a-şi majora cota de piaţă s-ar putea de asemenea angaja în tranzacţie, de exemplu BNP Paribas, ING sau chiar Bank Millennium", a afirmat Kamil Stolarski, analist bancar la Santander în Varşovia.

Analiştii se aşteaptă ca Autoritatea de Supraveghere Financiară din Polonia (KNF) să ceară Commerzbank să vândă mBank fără un portofoliu de credite ipotecare în valoare de aproximativ 3,7 miliarde de franci francezi, aşa cum a procedat KNF într-o serie de tranzacţii anterioare.

Bancherii estimează că în Polonia vor rămâne doar cinci mari grupuri bancare, pe măsură ce o serie de bănci mai mici vor fi scoase la vânzare deoarece nu reuşesc să crească veniturile în contextul dobânzilor reduse şi pentru că nu au amploarea necesară pentru a concura cu marii jucători de pe piaţă