În pofida abundenţei platformelor de streaming, un antreprenor a decis să creeze una nouă, dedicată cinematografiei franceze, pentru expaţii francofili şi francofoni din America de Nord, informează AFP.
Noul serviciu, denumit "Cinessance", este disponibil de marţi pe internet, în Statele Unite şi Canada, cu un catalog iniţial de doar 100 de filme.
Clement Monnet, fondatorul companiei, mărturiseşte că i-a venit această idee deoarece se simţea "frustrat" să nu găsească cu uşurinţă filme franceze pe platformele existente, în special pentru a le arăta soţiei sale americane.
"Franţa este al doilea cel mai mare exportator de filme la nivel mondial, în cinematografe, după Statele Unite. Doar în America de Nord 14 milioane de bilete pentru filmele franceze sunt vândute în medie în fiecare an în cinematografe", explică acest francez stabilit din 2015 în regiunea metropolei San Francisco.
Pentru a-şi acoperi costurile, platforma are nevoie de 30 de ori mai mulţi utilizatori decât filme puse la dispoziţie – sau 3.000 de abonaţi pentru a începe, o cifră pe care Clement Monnet se aşteaptă să o atingă chiar în primele luni de funcţionare, potrivit Agerpres.ro.
Doritorii vor putea se vor putea abona la Cinesance pentru 6,99 de dolari pe lună sau 69,99 de dolari pe an. Clement Monnet plănuieşte să-şi extindă catalogul la peste 1.000 de titluri până în 2023 şi, de asemenea, să negocieze drepturile pentru seriale de televiziune.