Varianta se desprinde din drumul național 24 (Iași-Vaslui), printr-un sens giratoriu ce se va amenaja pe segmentul Moara Grecilor – Satu Nou, coboară spre sud pe malul drept al râului Vaslui, ocolind suburbia Moara Grecilor pe la est.
Supratraversează strada Hușului printr-un pasaj cu trei deschideri, în zona bâlciului. Continuă apoi spre sud, de-a lungul văii Vasluiului, și se intersectează cu strada Ștefan cel Mare lângă podul de la Cuvas, unde se va amenaja un sens giratoriu.
Continuă apoi spre vest, supratraversând calea ferată București-Iași, strada Podul Înalt și râul Bârlad printr-un pod lung de 12 deschideri (877 m), îndreptându-se ulterior spre nord, pe la baza dealului Chițoc, prin vestul CET Vaslui, după care supratraversează strada Ceramicii (drumul către Zona Industrială) printr-o pasarelă de 133 m. Traversează apoi râul Racova, înainte de vărsarea acestuia în Bârlad, după care se amenajează un sens giratoriu din care se va desprinde, către stânga, un drum nou de legătură cu Zona Industrială, în lungime de 900 m, care se va descărca tot printr-un sens giratoriu în strada Metalurgiei – DN 2F – ieșirea spre Bacău.
Varianta ocolitoare continuă mai departe spre nord, traversează din noul râul Bârlad, în vestul orașului, punct în care se va construi o parcare pentru camioane și autoturisme, pe ambele sensuri ale centurii, dotată cu grup sanitar, platforme containere ecologice, platformă cântărire.
Mai departe, varianta intersectează printr-un sens giratoriu drumul care vine dinspre Brodoc și Rediu, la vest de actuala trecere la nivel cu calea ferată din zona Dixman.
Își continuă traseul spre nord, pe șesul Bârladului, supratraversând calea ferată spre Iași printr-un pod de 280 m, după care se îndreaptă către drumul Vaslui – Roman, unde se finalizează printr-un sens giratoriu, la nord de Cișmeaua Moldovencei.
Varianta va avea o lungime de 18 km și va costa 600 de milioane de lei. Va avea profil de drum național, cu o bandă pe sens și acostament lărgit, de 1,5 m.
În luna septembrie Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici. Urmează promovarea unei hotărâri de guvern de expropriere și apoi scoaterea la licitație și desemnarea constructorului.
Finanţarea se realizează din fonduri UE nerambursabile.