Un studiu de piata national care a analizat obiceiurile romanilor in ceea ce priveste consumul de carne de pui plaseaza acest aliment in topul preferintelor romanilor. Astfel, in ceea ce priveste tipurile de carne consumate cel mai des, carnea de pui este pe primul loc, 7 din 10 romani sustinand ca o utilizeaza pentru pregatirea meselor de mai multe ori pe saptamana. Totodata, 95% dintre persoanele care gatesc cel putin saptamanal consuma acest tip de carne.
Hypermarketurile si supermarketurile raman cele mai frecventate locuri de unde romanii aleg sa cumpere carnea de pui (77%), in timp ce magazinele fizice specializate (49%) si magazinele alimentare obisnuite (46%) sunt preferate de un numar mult mai mic de persoane.
94% dintre romani prefera sa cumpere carne proaspata refrigerata in detrimentul celei congelate pentru care a optat un procent de doar 27%, format in special din tineri cu varste cuprinse intre 18 si 25 de ani.
De ce prefera multi consumatori carnea de pui?
Motivand alegerea frecventa a carnii de pui in alimentatia lor, romanii sustin ca aceasta este un aliment care se gateste usor (71%), are gust bun ( 62%) si este o carne slaba, cu putine calorii (57%). Cei mai multi dintre romani asociaza acest tip de carne cu aportul caloric scazut, continutul mic de grasimi si viata sanatoasa. Consumatorii ocazionali percep carnea de pui ca fiind bogata in vitamine.
Studiul efectuat de Transavia aduce o perspectiva de actualitate asupra obiceiurilor culinare si de consum ale romanilor, dar si asupra pietei carnii de pui, care a crescut in mod constant in ultimii ani.
Studiul a fost efectuat in parteneriat cu compania de cercetare de piata iSense Solutions pe un esantion de 520 de persoane, barbati si femei cu varste de peste 18 ani, din mediul urban, care obisnuiesc sa gateasca cel putin o data pe saptamana.