Reprezentanţii agenţiilor de turism membre ale Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism şi ale Asociaţiei Incoming Romania se arată solidari cu Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, căruia cred că nu i se poate imputa în mod direct organizarea evenimentului de promovare de la New York.
Aceştia consideră că abordarea mediatică referitoare la standul României la târgul de turism a fost una disproporţionată şi izvorâtă, probabil, din necunoaşterea particularităţilor organizatorice ale diverselor tipuri de manifestări expoziţionale internaţionale, cu precădere cele din Statele Unite ale Americii, care sunt de fel mai austere, potrivit Agerpres.
"Agenţia de turism participantă la târgul de turism de la New York a dus suficiente materiale de promovare a României la acest eveniment. În ceea ce priveşte echiparea standard a standului, acele perdele negre au fost soluţia aleasă de către organizatorii locali pentru separarea standurilor, în locul clasicelor paravane, acesta fiind conceptul de stand standard la târgul amintit. Reprezentantul agenţiei de turism specializate pe incoming participant la acel târg ne-a comunicat că textul de sus cu 'Romania – spaţiu – virgulă – spaţiu – Explore the Carphatian Garden' a venit greşit de la organizatori şi a fost corectat ad-hoc. Văzând standul la deschidere, echipa Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului a solicitat sprijin pentru imagini şi decor Institutului Cultural Român, însă aceştia nu au avut materiale potrivite evenimentului", se arată într-un comunicat al ANAT, remis miercuri AGERPRES.
ANAT precizează că, exceptând România şi Croaţia, nicio ţară din estul Europei nu a fost prezentă la târgul de turism de la New York.
"Vestea bună este că toţi cei care au trecut pe la stand au transmis mesaje pozitive, gen: 'Thank you for all you do for the Ukrainian refugees', 'With the help & support you showed to the Ukrainians, Romania had the best marketing yet', 'We know Romania and we thank you', 'Bravo Romania for everything you do for the refugees', iar România a fost prezentată ca o ţară sigură. Desigur, avem şanse să ne prezentăm mai bine când vom avea cu adevărat un parteneriat public-privat şi Organizaţii de Management al Destinaţiei. Târgul de turism de la New York a fost mai auster ca prezentare, dedicat profesioniştilor, nu clientului final, tarifele tuturor standurilor fiind mici faţă de tarifele percepute la marile târguri internaţionale, dar fireşte, contează cum ne prezentăm în faţa actualilor sau potenţialilor parteneri. Deşi suntem de acord că participarea României la târgul de la New York nu a fost un highlight al promovării României, considerăm că abordarea mediatică a fost una disproporţionată şi izvorâtă, probabil, din necunoaşterea particularităţilor organizatorice ale diverselor tipuri de manifestări expoziţionale internaţionale, cu precădere cele din Statele Unite ale Americii, care sunt de fel mai austere, şi ne arătăm solidari cu MAT, căruia suntem de părere că nu i se poate imputa în mod direct organizarea evenimentului", se mai spune în comunicat.