Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a inchis două magazine Mega Image din judetul Ilfov, după ce au fost găsite mai multe abateri ale regulilor. Inspectorii au găsit produse alterate, mizerie şi mărfuri expirate. Retailerul a fost amendat cu 35.000 de lei iar comercializare a peste 400 de kilograme de produse alimentare a fost oprită.
ANPC a transmis, miercuri, printr-un comunicat de presă, că în urma unei sesizări sosite de la consumatori, referitoare la condiţiile în care se desfăşoară activitatea comercială în două magazine Mega Image, comisarii instituţiei au făcut o acţiune de control la cele două puncte de lucru ale operatorului, aflate în Brăneşti, judeţul Ilfov.
Potrivit news.ro, neregulile constatate în timpul controlului au fost: expunerea spre comercializare a diverse sortimente de produse ambalate, în vitrine frigorifice care, în zona ventilatoarelor, prezentau insecte moarte, rugină, acumulări în strat grosier de grăsimi, resturi menajere şi praf; comercializarea de legume şi fructe cu vizibile modificări organoleptice; comercializarea de produse alimentare proaspete, ambalate, refrigerate, cu aspect bombat, ceea ce denotă o alterare a produsului; comercializarea de pâine vrac, ambalată în unitate, fără etichetă; utilizarea, la raionul de rotiserie, a unor grătare care prezentau un strat gros de arsură şi grăsimi, spaţiul fiind neigienizat, prezentând grăsime, resturi alimentare în procent ridicat; utilizarea, la raionul de patiserie, a unor rafturi din lemn cu grad de uzură avansat; toate vitrinele cu produse alimentare, frigiderele cu băuturi răcoritoare din magazin prezentau un grad avansat de uzură, rafturi depreciate, cu zone rupte şi cu strat grosier de grăsimi, resturi alimentare şi praf; comercializarea unor produse congelate, ambalate, cu procent ridicat de gheată, necorespunzător; comercializarea unor produse în afara termenului de valabilitate; comercializarea unor produse alimentare fără traducerea în limba română a elementelor de identificare pe etichete sau fără a avea afişat preţul la locul de comercializare; parte din pavimentul magazinului prezintă zone depreciate, rupte, un grad avansat de uzură şi un strat grosier, îmbâcsit cu praf şi grăsime.