Valer Blidar, proprietarul Astra Vagoane Călători din Arad, unul din cei mai mari jucători de pe piaţa locală de material rulant, spune că în primul semestru din acest an afacerile s-au menţinut la nivelul celor din perioada similară a anului trecut, fabrica lucrând la doar 30% din capacitate.
Industriaşul adaugă că a doua jumătate a anului va fi mai bună, dat fiind că grupul s-a înscris la două licitaţii internaţionale pentru vagoane şi este unic ofertant la trei licitaţii pentru tramvaie în ţară.
„Sperăm să recuperăm în a doua parte a anului. S-a dat drumul la licitaţii, începem să ne mişcăm, ne-am înscris la două licitaţii internaţionale pentru vagoane iar pe tramvaie suntem singurul ofertant la licitaţiile din Cluj-Napoca, Oradea şi Galaţi, pentru un total de 60 de tramvaie“, a declarat pentru ZF Valer Blidar, unul dintre puţinii antreprenori care deţin fabrici construite în perioada industrializării masive a României din anii ‘70 – ‘80.
Câştigarea acestor contracte i-ar asigura companiei, cu afaceri de 41 milioane de lei şi 382 de angajaţi anul trecut, un grad mai mare de încărcare a fabricii.
În fabrica Astra Vagoane Călători din Arad, desprinsă din fosta Întreprindere de Vagoane Arad, s-au produs primele garnituri pentru metroul bucureştean iar acum se produc vagoane de călători, tramvaie, troleibuze electrice, compania căutând contracte atât pe piaţa internă cât şi în străinătate.