Coca-Cola adera la noua moda mondiala: Isi suspenda publicitatea de pe retelele de socializare

0
60

Coca-Cola a anunţat că suspendă publicitatea de pe reţelele de socializare, la nivel mondial, timp de cel puţin 30 de zile, în contextul presiunilor tot mai mari puse asupra platformelor de social media de a elimina conţinutul care incită la ură.

„Nu există loc pentru rasism în lume şi nu există loc pentru rasism pe reţelele de socializare”, a declarat preşedintele şi CEO-ul Coca-Cola, James Quincey, citat de BBC.

El a cerut „o mai mare responsabilitate şi transparenţă” din partea companiilor de socializare, scrie mediafax.ro.

Coca-Cola a precizat totuşi că nu se alătură boicotului oficial lansat de alte companii, ci este vorba de o măsură proprie, a transmis CNBC. „Pauza de pe platformele de socializare” la nivel global va ajuta compania să „reevalueze politica de publicitate pentru a determina dacă este nevoie de o revizuire”, a menţionat James Quincey.

Reacţia Coca-Cola vine după ce Facebook a promis că va eticheta postări potenţial dăunătoare sau înşelătoare.

De asemenea, fondatorul Mark Zuckerberg a declarat că Facebook va interzice publicitatea care conţine afirmaţii de tipul „persoane dintr-o anumită rasă, de o anumită etnie, naţionalitate, religie ori castă, orientare sexuală, identitate de gen sau statut de imigrant” reprezintă o ameninţare pentru alţii.

Organizatorii campaniei #StopHateforProfit, care acuză Facebook că nu a făcut suficient pentru a opri discursul de ură şi dezinformarea, au spus că „un număr prea mic de modificări” au fost făcute.

Peste 90 de companii au suspendat publicitatea în sprijinul #StopHateforProfit.

Citește și: Victor Ponta, atac devastator: ‘PNL este noul PCR. Nu am făcut niciodată la fel ca Orban! Niciodată!’

Anunţul Coca-Cola vine la scurt timp după ce trei mărci – Dove, Ben & Jerry’s și Hellmann’s – ale unui alt mare gigant, Unilever, au suspendat de asemenea achiziţiile de publicitate pe Facebook, Instagram şi Twitter până la cel puţin 31 decembrie 2020.