Comisia Europeană a aprobat necondiţionat, conform reglementărilor UE privind fuziunile, propusa achiziţionare a Central European Media Enterprises (CME) de către PPF Group NV (PPF) potrivit Agerpres.
Potrivit unui comunicat al CE, pe baza investigaţiei efectuate, Executivul comunitar consideră că investigaţia nu va afecta poziţia companiilor pe pieţele unde sunt prezente, deoarece ele nu concurează în general pentru achiziţionarea aceloraşi drepturi de difuzare a evenimentelor sportive. Tranzacţia va duce doar la o creştere limitată a actualei cote de piaţă a PPF şi nu va fi afectată semnificativ poziţia CME pe piaţa de vânzare de spaţiu publicitar în Cehia, consideră Comisia Europeană.
Prin urmare, Executivul comunitar a ajuns la concluzia că tranzacţia nu va ridica probleme de concurenţă în Spaţiul economic european şi o aprobă necondiţionat.
Anul trecut, grupul de investiţii PPF al miliardarului ceh Petr Kellner a acceptat să achiziţioneze de la AT&T operatorul de televiziune CME, într-o tranzacţie în numerar, evaluată la aproximativ 2,1 miliarde de dolari.
Tranzacţia, care ar urma să se finalizeze în 2020, în funcţie de aprobarea acţionarilor şi a autorităţilor de reglementare, marchează extinderea PPF în sectorul de media şi cel de telecomunicaţii din Europa Centrală şi de Est (CEE).
CME este o companie de media şi de divertisment care operează afaceri de top pe cinci pieţe din Europa Centrală şi de Est, cu o populaţie totală de aproximativ 45 de milioane de oameni. Operaţiunile CME difuzează 30 de canale de televiziune în România (Pro TV, Pro 2, Pro X, Pro Gold, Pro Cinema, Pro TV International şi Pro TV Chişinău), Bulgaria (bTV, bTV Cinema, bTV Comedy, bTV Action, bTV Lady şi Ring), Cehia (Nova, Nova 2, Nova Cinema, Nova Sport 1, Nova Sport 2, Nova International, Nova Acţiune şi Nova Aur), Republica Slovacă (TV MarkĂza, MarkĂza International, Doma şi Dajto) şi Slovenia (Pop TV, Kanal A, Brio, Oto şi Kino).