Concluzie-surpriză: Închiderea școlilor NU a provocat o reducere semnificativă a numărului de cazuri de coronavirus/ STUDIU

0
90

Studiul, publicat în revista Nature Medicine, a folosit date din Japonia, unde fiecare municipalitate este responsabilă pentru închiderea școlilor din zonele lor.

„Nu există nicio dovadă” că închiderile școlilor au redus semnificativ răspândirea Covid, a constatat cercetarea, transmite The Telegraph, potrivit Blacknews.ro.

Acest lucru a însemnat că unele școli s-au închis, în timp ce altele nu, permițând cadrelor universitare să compare numărul de cazuri de Covid și să examineze dacă a existat o relație cu închiderea școlilor.

Cercetătorii au analizat numărul zilnic de cazuri nou confirmate de Covid la 100.000 de locuitori în municipalitățile din Japonia între martie și iunie anul trecut.

„Empiric, nu găsim nicio dovadă că închiderea școlilor în Japonia a provocat o reducere semnificativă a numărului de cazuri de coronavirus”, au spus ei.

„Dacă deschiderea școlilor duce la răspândirea Covid-19, în grupul de control ar avea loc vârfuri de cazuri; cu toate acestea, ele nu au fost observate. Implicația este aceeași: închiderea școlilor nu ajută la reducerea semnificativă a răspândirii Covid-19. ”

Impactul larg al lockdown-urilor asupra învățării și sănătății

Autorii lucrării, de la universitățile Gakushuin și Shizuoka din Japonia și Universitatea Michigan din SUA, au remarcat că până la începutul lunii aprilie 2020 – la o lună după ce Organizația Mondială a Sănătății a declarat o pandemie – 173 de prefecturi au închis școlile.

Ei au spus că închiderile au avut „impacte ample”, inclusiv pierderi de învățare, pierderi viitoare de câștiguri și o deteriorare a sănătății fizice și mentale.

„Aceste rezultate nule privind presupusele beneficii ale închiderii școlilor sugerează că factorii de decizie politică ar trebui să fie precauți atunci când iau în considerare politici similare în viitor, mai ales având în vedere costurile substanțiale pe care le pot avea astfel de politici pentru bunăstarea atât a copiilor, cât și a părinților”, au adăugat autorii.

Cu toate acestea, ei au avertizat că Japonia „s-a descurcat relativ bine” cu cazurile de Covid primăvara trecută, în comparație cu alte țări.

„Este posibil ca închiderile de școli să aibă un efect perceptibil asupra cazurilor de Covid-19 doar odată ce numărul de reproducere (în cadrul unui mediu școlar) depășește un anumit prag”, au adăugat ei.

„La fel, analizăm eficacitatea închiderii școlilor în primele luni ale pandemiei de coronavirus, dar transmiterea comunitară s-a agravat considerabil în multe țări (inclusiv Japonia) începând cu primăvara anului 2020”.

O cercetare separată, publicată la începutul acestui an, a constatat că Marea Britanie a închis școlile mai mult decât oriunde în Europa, cu excepția Italiei, în ultimele 18 luni.

Între ianuarie anul trecut și iulie 2021, copiii britanici au ieșit din clasă pentru 44% din zile, potrivit unei analize a datelor de la Biblioteca Camerei Comunelor de la Universitatea din Oxford, conform Covid-19 Government Response Tracker. Copiii din Italia au stat departe de clase 48% din zile.