Promisiunile politice că noile terminale de GNL pot fi schimbate pentru transportul de hidrogen vor rămâne probabil neîndeplinite, spune energymonitor.ai.
Unul dintre numeroasele efecte de amploare ale invaziei Ucrainei de către Rusia a fost apariția unei serii de anunțuri ale guvernelor din Europa privind construirea de noi terminale de gaz natural lichefiat (GNL) și conturarea unui planul ambițios de a elimina treptat importurile de gaze rusești. Potrivit GlobalData, compania-mamă a Energy Monitor, există în prezent 32 de terminale GNL planificate sau în construcție în Europa. Acestea includ două în Irlanda, trei în Italia, cinci în Grecia și opt în Germania.
Chiar dacă securitatea energetică a devenit o prioritate cheie a politicii în 2022, planurile de expansiune a GNL au fost criticate în unele privințe ca fiind inutile și incompatibile cu planul UE de a atinge emisii nete de gaze cu efect de seră până în 2050. ONG-ul Food & Water Action Europe a punctat în primăvara anului 2022, că între ianuarie 2021 și ianuarie 2022, doar 40% din capacitatea terminalelor de GNL din UE a fost utilizată, punând la îndoială necesitatea de a construi mai mult. Institutul pentru Economie Energetică și Analiză Financiară a susținut că importurile de GNL ar fi mai scumpe decât stimularea surselor regenerabile interne, iar prețurile și furnizarea viitoare de GNL ar rămâne imprevizibile.
După cum s-a dovedit, UE a reușit să stimuleze suficient importurile de GNL în această iarnă, fără noi terminale majore de GNL, chiar dacă Rusia a redus în mod semnificativ aprovizionarea cu gaze.
Proiectele continuă sa fie dezvoltate