Dezvăluire: Trei publicații cunoscute au pus la bătaie banii proprii pentru a face publicitate PNL-ului

0
81

Dezvăluire! Trei publicații extrem de cunoscute au pus la bătaie banii proprii pentru a face publicitate Partidului Național Lieral.

G4Media.ro, agenția de știri News.ro și săptămânalul Newsweek au cheltuit cumulat peste 25.000 de lei ( peste 5000 de euro) pentru a crește vizibilitatea conținutului editorial despre PNL, prin postări Facebook sponsorizate din bani proprii, dezvăluie pressone.ro.

G4Media a sponsorizat, între 20 și 24 septembrie, un calup de 5 materiale, toate referitoare la PNL. Niciuna din postările sponsorizate nu a fost marcată drept conținut politic.

Trei dintre articolele sponsorizate fac referire la declarații ale președintelui Klaus Iohannis, iar alte două îl au în centru pe Ludovic Orban. În total, potrivit datelor publice pe Facebook, G4Media a cheltuit din fonduri proprii 4.540 de lei (mai puțin de 1000 de euro) în patru zile pentru a promova aceste știri. Sunt singurele materiale care apar în biblioteca de postări publicitare a paginii de Facebook G4Media.

„A fost vorba de un contract cu PNL, pe care noi l-am întrerupt după câteva zile, pentru că ne-am dat seama că nu era bine, noi nu câștigam aproape nimic, era vorba de o sumă derizorie, și crea o mare confuzie în rândul publicului.

Pentru că nu era foarte clar cine sponsorizează aceste materiale. Și din punctul meu de vedere, nu e okay. Așa că am întrerupt”, a explicat Dan Tăpălagă pentru PressOne.

El a mai arătat că, în astfel de cazuri, partidele încearcă să se folosească de credibilitatea unor publicații pentru a-și amplifica mesajele în rândul publicului acestora.

Pe de altă parte, Tăpălagă a arătat că Facebook înghite o mare parte din fondurile de publicitate care, altă dată, ar fi revenit presei – și e complicat pentru publicațiile tradiționale să-și monetizeze audiența.

Newsweek România a început și ea să sponsorizeze, din 23 octombrie, știri referitoare la PNL. E vorba de peste 20 de materiale care fac referire la declarații ale liderului PNL Ludovic Orban și la membrii nominalizați în guvernul PNL, dar și la europarlamentari precum Siegfried Mureșan, care este prezentat, într-o postare, cu expresia „De regiune superior (față de Rovana Plumb sau Dan Nica)”.

Rovana Plumb și Dan Nica fuseseră anterior propunerile PSD pentru funcția de comisar european. Materialul sponsorizat de Newsweek este o preluare din săptămânalul german Der Spiegel, care îl prezenta pe Siegfried Mureșan ca fiind cea mai bună opțiune a României pentru funcția de comisar european.

În afara conținutului despre PNL, pentru care a plătit peste 5.000 de lei (peste 1000 de euro), Newsweek și-a sponsorizat din luna septembrie încoace și o serie de emisiuni de autor, conținut redacțional.

Răzvan Chiruță, redactor șef Newsweek, a declarat pentru PressOne că publicația pe care o conduce are un contract semnat cu PNL, prin care este stipulată sponsorizarea unor știri referitoare la acțiunile partidului.

„Avem un contract semnat cu PNL pe perioada campaniei electorale, și el presupune să sponsorizăm anumite materiale despre ei. Nu ne-am gândit să le marcăm drept publicitate pentru că ele sunt știri de interes pe care noi le-am fi dat oricum, sunt reale și scrise după toate normele jurnalistice”, a declarat Chiruță pentru PressOne.

El a mai menționat că publicația sa marchează, pe site, toate articolele publicitare despre orice partid politic.

Agenția de știri News.ro a sponsorizat, la rândul ei, începând din 21 septembrie și până astăzi, peste 30 de știri cu conținut politic. Fără excepție, acestea fac referire la Ludovic Orban, Klaus Iohannis și PNL. În total, News.ro a plătit 16.704 lei (aproximativ 3500 de euro) pentru a face conținutul referitor la PNL cât mai vizibil de pe propria pagină de Facebook.