Astaldi, careia CFR SA trebuie sa ii plateasca peste 71 de milioane de euro, are mai multe contracte in Romania, valoarea celor incheiate cu CFR SA, in 2017, fiind de peste 1,3 miliarde de euro. Compania mai este implicata in lucrarile pasajului de la Piata Sudului si ale magistralei 5 de Metrou.
Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat vineri ca procurorii ar trebui sa investigheze situatia de la CFR, acolo unde pierderile depasesc 142 milioane de euro, in conditiile in care in infrastructura nu se vad lucrarile, „dar ne lovim de o virgula in contract si cerem bani”.
„Avem 142 milioane euro pe care o societate de stat. CFR, trebuie sa le plateasca ca si pretentti. Cred ca procurorii, intre 2-3 hotarari de guvern, pe care le investigheaza, poate investigheaza de ce statul roman trebuie sa plateasca unor firme, in general straine. Nu facem lucrari, in schimb platim. Aveti aceste informatii pentru CFR SA”, a declarat liderul PSD, Liviu Dragnea, la Sucevita.
Liderul PSD a facut public si un document prin care Compania Nationala Cai Ferata CFR SA este instiintata ca in termen de 10 zile este somata sa plateasca in contul deschis de Astaldi SpA suma de 71.569.441,14 euro . De asemenea, compania este instiintata ca trebuie sa achite suma de 3.160,29 lei, cu titlu de cheltuieli de executare silita, data de emitere a documentului fiind 21 septembrie 2017.
Dragnea a mai declarat ca pretentiile sunt ridicate dupa identificarea unor erori care sunt „scapate” chiar cu complicitatea unor angajati din companii.
„Guvernul ar trebui sa trimita asta la procurori pentru ca nu e in regula. Nu imi permit sa spun cum au decis instantele. Se platesc pentru tot felul de pretentii. Ascultand mai multi colegi, e cu complicitate a unora din societatile respective. Nu facem nimic, dar punem o virgula in contract si cerem bani”, a mai declarat liderul PSD.
Compania italiana Astaldi, care a somat CFR SA sa plateasca 71,5 milioane de euro, a obtinut de la Compania Nationala Cai Ferata CFR SA peste 6 miliarde de lei pentru contracte semnate anul acesta.
CFR SA si Asocierea FCC-Astaldi-Convensa au semnat, la finalul lunii august, contractul pentru modernizarea tronsonului Gurasada-Simeria, in valoare de 2,63 miliarde de lei. Asocierea FCC-Astaldi – Convensa va executa lucrarile de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea Gurasada-Simeria, situata pe Axa prioritara TEN-T 22 (Coridorul Rin-Dunare, ramura nordica) Nürnberg-Praga-Viena-Budapesta-Curtici-Simeria-Brasov-Bucuresti-Constanta. Contractul are ca sursa de finantare fonduri nerambursabile si de la bugetul de stat, iar termenul de executie este de trei ani, la care se adauga perioada de garantie de doi ani.
Compania Nationala de Cai Ferate si Asocierea Astaldi SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – SC Thales Systems Romania SRL au semnat, la finalul lunii mai, doua contracte in valoare de 3,45 miliarde de lei pentru reabilitarea unor sectiuni feroviare situate pe Coridorul IV Pan-Eururopean. Sursa de finantare pentru executia lucrarilor de reabilitare este asigurata din fonduri nerambursabile si de la bugetul de stat, iar valoarea totala estimata a celor doua contracte este de 3.453.353.196,57 de lei (fara TVA).
Consortiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM si AB Construct (Romania) a fost desemnat de Metrorex, in februarie 2011, pentru constructia tronsonul de metrou Raul Doamnei-Hasdeu (Magistrala 5) pentru 215 milioane de euro.
Asocierea Astaldi SPA – Euroconstruct Trading 98 SRL – RCV Global Group SRL este, de asemenea, constructorul pasajului Piata Sudului.
Asocierea Astaldi SPA – Max Boegl Romania SRL – Astalrom SA – Consitrans SRL a fost desemnata, in aprilie 2016, de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale sa realizeze lucrarile lotului Iernut – Chetani (17,9 km), parte din sectiunea Ogra-Campia Turzii, care apartine autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj –Oradea, pentru 437,6 milioane de lei.
In septembrie 2014, Primaria Capitalei a anuntat ca Astaldi Spa si UTI Grup vor realiza proiectul de constructie si modernizare a patinoarului Flamaropol din Capitala, cele doua companii castigand licitatia cu o oferta de 22 de milioane de euro.
Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia) a mai depus, anul acesta, o oferta pentru proiectarea si executia podului suspendat peste Dunare de la Braila, valoarea proiectului fiind de peste doua miliarde de lei, cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructura din ultimii 27 de ani. Mediafax.ro