Produsele Dolce & Gabbana au fost eliminate, vineri, din mari magazine online din China, după ce compania de modă italiană a fost acuzată de rasism, potrivit bbc.com, informează Mediafax.
Controversele au apărut săptămâna aceasta, după ce compania italiană a publicat câteva clipuri video prezentând o chinezoaică ce se chinuie să mănânce cu bețișoare paste și pizza.
Casa de modă a fost acuzată că trivializează cultura chineză și promovează stereotipuri negative.
China este în prezent una dintre cele mai mari piețe pentru produsele de lux din lume, iar vedetele locale au cerut boicotarea companiei italiene.
Criza s-a adâncit în momentul în care un mesaj, despre care s-a spus că ar fi fost scris de Stefano Gabbana, cu comentarii ofensatoare la adresa chinezilor a devenit viral.
Reprezentanții companiei și-au cerut scuze și au spus că Gabbana a fost ținta hackerilor.
Vineri, Domenico Dolce și Stefano Gabbana au transmis din nou scuze publice și au cerut să le fie iertată "ignoranța în ceea ce privește cultura chineză".
Însă produsele lor nu se mai găseau în marile magazine online din China, precum Taobao și JD.com, și nici pe platforme mai mici (Kaola, Secoo).
Miercuri, compania italiană a fost nevoită să anuleze și o prezentare de modă programată în Shanghai.
Aceasta nu este pentru prima dată când Dolce & Gabbana stârnește controverse. În aprilie, o campanie publicată pe rețeaua online Weibo prezenta oameni săraci din zone limitrofe Beijingului, alături de modele Dolce & Gabbana, înaintea unei parade de modă.
Iar, în 2016, Dolce & Gabbana a stârnit alte controverse după ce a inclus în colecția sa niște "sandale de sclav".