Eurodeputatul MJ Marinescu: „Guvernul Ponta ii minte din nou pe romani si da vina pe Bruxelles!”

0
83

Guvernul Ponta a decis sa inchida 4 000 km din reteaua sa feroviara, intr-un moment in care ar trebui sa sprijine accesibilitatea feroviara ca mijloc de promovare a dezvoltarii economice, sociale si teritoriale si a mobilitatii cetatenilor. Din nou vom avea oameni in somaj. Unde sunt cele un milion de locuri de munca promise?”, intreaba eurodeptatul PDL, Marian Jean Marinescu.

Fostul ministru al Transporturilor, Dan Sova si actualul ministru Ioan Rus sustin ca reducerea retelei feroviare cu 4.000 km a fost ceruta de Comisia Europeana pentru eficientizarea ei. Marian Jean Marinescu, eurodeputatul anului 2014 pentru Inovatie si Cercetare si vicepresdinte PPE , i-a adresat o intrebare scrisa Comisarului European pentru Transport, Sim Kallas.

„Romania a decis sa inchida 4 000 km din reteaua sa feroviara. Aceasta decizie, de a inchide anumite linii feroviare este in conformitate cu agenda privind transportul sustenabil a UE si cu obiectivele europene privind emisiile? UE are drept obiectiv dezvoltarea retelei feroviare de pe teritoriul Europei, pentru facilitarea legaturilor dintre est si vest, si consacra o mare parte din bugetul TEN-T sectorului feroviar. Romania investeste masiv in infrastructura rutiera si subventioneaza transportul rutier, in timp ce sectorul feroviar este subfinantat. Angajamentul asumat de Romania cu privire la conectarea retelei sale feroviare cu restul Europei s-a diminuat, iar reducerea retelei feroviare din Romania ar putea stabili un precedent pentru intreaga Uniune Europeana. Ce masuri poate adopta Comisia pentru a preveni acest lucru?”, au fost intrebarile adresate in scris Comisiei Europene.

„Guvernul Ponta isi acopera inca o data incompetenta prin minciuna. In raspunsul oficial pe care l-am primit de la Comisarul Kallas se arata foarte clar ca decizia inchiderii celor 4.000 de km de cale ferata s-a luat la Bucuresti, si nicidecum la Bruxelles. Ministrul Ioan Rus trebuie sa remedieze urgent situatia! „, a declarat Marian Jean Marinescu

Raspunsul oficial al Comisarului pentru Transport, Sim Kallas oferit domnului Marian Jean Marinescu, eurodeputat si vicepresedinte PPE

” Comisia a indemnat cu succes Romania sa contribuie financiar la intretinerea retelei feroviare, pentru a avea garantia ca si operatorii aflati in proprietatea statului platesc taxele de acces la calea ferata, precum si sa acorde CFR SA o scutire de la plata datoriilor istorice. Ministrii transporturilor si finantelor s-au angajat sa aloce transporturilor un procent de 2% din PIB. „Acordul de parteneriat” dintre Romania si Comisie[2], care prevede adoptarea planului general in domeniul transporturilor, se bazeaza pe ipoteza unei retele feroviare durabile si pe nevoile utilizatorilor. Finantarea pentru implementarea proiectelor de realizare a retelei transeuropene de transport[3] este mentionata in cadrul Mecanismului pentru Interconectarea Europei (MIE)[4], inclusiv cele 11,3 miliarde EUR transferate de la Fondul de coeziune la MIE, permitand UE sa isi indeplineasca obiectivele de dezvoltare durabila prin promovarea proiectelor feroviare. In ceea ce priveste Romania, o suma totala de 1,2 miliarde EUR acordata in cadrul MIE va fi directionata catre investitiile in transportul feroviar si pe cai navigabile interioare, astfel cum a rezultat din discutiile purtate cu autoritatile nationale. Mai mult decat atat, programul operational (PO) referitor la infrastructurile majore, in curs de elaborare in prezent de catre autoritatile romane, va aloca fonduri unei distributii echilibrate de moduri de transport. Programul operational in domeniul transporturilor pentru perioada 2007-13 a prevazut, de asemenea, investitii majore in reteaua feroviara. Cu toate acestea, proiectele au intampinat pana in prezent intarzieri semnificative.”