Evaluarile la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a incep luni

0
94

Evaluarile la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a vor incepe, luni, in ordine crescatoare, potrivit programelor facute de Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice, cu proba scrisa la Limba romana pentru elevii claselor a II-a.

 Potrivit unui ordin al MECS, evaluarile la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a sunt programate in perioada 18 mai – 3 iunie.

Elevii clasei a II-a vor avea luni proba scrisa la Limba romana, marti – proba de citire la Limba romana si de scriere si citire la Limba romana pentru minoritatile nationale, pe 20 miercuri – la Matematica, joi, proba scrisa la Limba materna, iar vineri va fi proba de citit la Limba materna.

Pentru elevii clasei a IV-a, evaluarea este programata astfel: 26 mai – Limba romana, 27 mai – Matematica, 28 mai – Limba materna.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a incepe pe 2 iunie cu proba de Limba si comunicare si se incheie pe 3 iunie cu proba de Matematica si Stiinte ale naturii.

Salile in care se sustine EN-2015 sunt, de regula, salile in care elevii clasei isi desfasoara activitatea in mod obisnuit. Acestea sunt adaptate in prealabil, dupa caz, in functie de testul planificat, prin eliminarea oricaror materiale didactice care i-ar putea influenta pe elevi in timpul administrarii evaluarii.

Potrivit metodologiei, fiecarui elev i se distribuie testul din ziua respectiva, pe care isi scrie numele, prenumele si unitatea de invatamant. Inregistrarea si monitorizarea timpului de rezolvare a testelor se fac de catre un cadrul didactic numit administrator de test. Pe durata evaluarii, administratorul de test asigura respectarea ordinii si a linistii in sala de clasa.

 „Este interzis cadrului didactic sa le ofere elevilor indicatii referitoare la rezolvarea testelor, sa faca modificari ale testelor sau sa realizeze completari ale rezolvarilor testelor”, conform metodologiei.

Fiecare test de la EN II si EN IV este evaluat de catre doua cadre didactice evaluatoare, dintre care unul este invatatorul/institutorul/profesorul pentru invatamantul primar de la clasa.

Pentru EN VI, testele care vizeaza evaluarea unor competente din aria curriculara „Limba si comunicare” sunt evaluate de echipe formate din doua cadre didactice, unul cu specialitatea limba si literatura romana si celalalt cu specialitatea limba moderna. In cazul elevilor care au urmat studiile intr-o limba a minoritatilor nationale, echipa este formata din trei cadre didactice, doi avand specializarile mentionate anterior, iar al treilea avand specialitatea limba si literatura materna.

Ordinul ministrului educatiei privind aprobarea Metodologiei de organizare si desfasurare a Evaluarilor Nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a in anul scolar 2014-2015 mai prevede ca testele la la „Matematica si Stiinte ale naturii” sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice, unul cu specialitatea matematica, al doilea cu specialitatea fizica, al treilea cu specialitatea biologie.

Evaluarea fiecarui test se face cu respectarea stricta a baremului si a instructiunilor cuprinse in Caietul cadrului didactic.

Conform sursei citate, pentru a facilita analiza rezultatelor si comunicarea acestora catre elevi si parinti/reprezentanti legali ai elevului, in timpul evaluarii testelor, profesorii evaluatori pot face pe acestea sublinieri sau mentiuni.

 Rezultatele evaluarii se stabilesc de cadrul didactic evaluator/in cadrul echipei de evaluatori, prin completarea fisei de evaluare pentru fiecare test, fisa care se semneaza de catre evaluator/evaluatori.
Evaluarea testelor pentru fiecare din clasele a II-a, a IV-a, a VI-a se finalizeaza in termen de cel mult 7 zile de la data sustinerii ultimului test de la clasa respectiva.

Directorul unitatii de invatamant asigura incarcarea rezultatelor testelor in aplicatia informatica dedicata si transmite fisele de evaluare si testele catre cadrele didactice de la clasele a II-a, a IV-a, respectiv a VI-a, in vederea analizarii rezultatelor cu elevii si parintii/reprezentantii legali ai elevului.

Pana la sfarsitul anului scolar, fisele de evaluare si testele pentru EN-2015 ale elevilor fiecarei clase se depun, de catre cadrele didactice, la secretariatul unitatii de invatamant.

Rezultatele individuale obtinute la EN-2015 nu se afiseaza, nu se comunica public si nu se inregistreaza in catalogul clasei. Aceste rezultate sunt valorificate la nivelul unitatii de invatamant prin elaborarea planurilor individualizate de invatare, acolo unde aceasta se impunesi informarea elevilor si a parintilor/reprezentantilor legali ai elevului asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate. Cheltuielile materiale de organizare si de desfasurare a EN-2015 se suporta de unitatea de invatamant din finantarea de baza/complementara in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

Evaluarile la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a au fost introduse din anul scolar 2013-2014.

sursa:mediafax.ro