Hennes & Mauritz AB (H&M), al doilea mare retailer de îmbrăcăminte din lume, a raportat o creştere peste aşteptări a profitului în perioada martie-mai 2022, alăturându-se rivalei Inditex în raportarea unei redresări a cererii după pandemia de COVID-19, transmite Reuters.
Profitul înainte de taxe a urcat în ritm anual cu 33%, la 4,78 miliarde de coroane suedeze (471 milioane de dolari) în al doilea trimestru fiscal, în timp ce analiştii se aşteptau la 3,87 miliarde de coroane suedeze.
"În magazine, vânzările au crescut semnificativ, iar cele online continuă să aibă o evoluţie bună", a apreciat directorul general Helena Helmersson.
Marja operaţională a urcat la 9,2%, de la 8,3%, potrivit Agerpres.ro.
De asemenea, compania suedeză a continuat procesul de răscumpărare de acţiuni, în valoare de trei miliarde de coroane suedeze. Miercuri, acţiunile H&M înregistrau un avans de 2,7%.
Vânzările nete au urcat în ritm anual cu 17%, sau cu 12% în monedă locală, la 54,5 miliarde de coroane suedeze (5,4 miliarde de dolari) în al doilea trimestru fiscal, în timp ce analiştii se aşteptau la 52,8 miliarde de coroane suedeze.