Incasarile Bosch au crescut la 78,5 miliarde de euro de la inceputul anului

0
62

În 2018, veniturile din vânzări încasate de Bosch au înregistrat un total de 78,5 miliarde de euro, iar profitul brut din operațiuni a înregistrat un total de 5,5 miliarde de euro, de la 5,3 miliarde de euro în anul precedent, arată un comunicat al companiei, potrivit mediafax.

După ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, vânzările au crescut cu cinci procente fără efecte de consolidare. În ciuda investițiilor majore în zonele cu potențial, marja profitului brut din operațiuni a crescut de la 6,8% în 2017, la doar 7% în 2018.

Din punct de vedere al sectoarelor de activitate, divizia „soluții de mobilitate” și-a mărit vânzările cu 3,5%, respectiv 5,8% după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, la 47,6 miliarde de euro. Divizia „bunuri de larg consum” a realizat vânzări de 17,8 miliarde de euro. După ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, această scădere de 3,1%, față de anul 2017, echivalează cu o creștere a vânzărilor de 0,7%. Un motiv care a stat la baza acestei creșteri scăzute a fost presiunea concurențială tot mai mare, în special în China. În divizia „tehnologie industrială”, vânzările au crescut la 7,4 miliarde de euro. Aceasta reprezintă o creștere de 8,8% sau 11,7%, după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. În divizia „tehnologie pentru construcții și energie”, vânzările au crescut cu 2,4%, până la 5,6 miliarde de euro. După ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, aceasta a fost echivalentă cu o creștere de 5,1%.

În Europa, veniturile din vânzări au crescut cu 3,3% (4,8% procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar), la 41,4 miliarde de euro. În America de Nord, vânzările au înregistrat un total 12,3 miliarde de euro. După ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, această creștere de 2,7% a fost echivalentă cu o creștere de 7,4%. În America de Sud, afacerea și-a revenit cu o creștere a vânzărilor, după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, de 11,6%, iar veniturile din vânzări au înregistrat un total de 1,4 miliarde de euro. În termeni nominali, vânzările au scăzut cu 6,2%. În prezent, Bosch generează aproape 30% din totalul vânzărilor sale în regiunea Asia-Pacific (inclusiv Africa). Vânzările în această regiune au crescut cu 3,7%, până la 23,4 miliarde de euro, ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. Creșterea nominală a fost de 0,7%.

La data de 31 decembrie 2018, Grupul Bosch avea aproximativ 410.000 de angajați la nivel internațional, cu 7.700 mai mulți decât în anul precedent. Cea mai mare creștere a numărului de angajați a avut loc în Europa și regiunea Asia-Pacific. În Germania, numărul de angajați a crescut cu aproximativ 1.700. Bosch are acum peste 70.000 de angajați în sectorul de cercetare și dezvoltare, cu aproximativ 4.000 mai mult decât în anul precedent. 27.000 de angajați sunt experți în software și IT, iar numărul acestora va crește în continuare.

Pentru anul 2019, Bosch se așteaptă la o reducere a dezvoltării economice. Conform estimărilor companiei, economia globală va crește cu doar 2,3 procente. Dispute comerciale, nivelurile înalte de datorii din țările europene și scăderea producției în industria auto sunt unii dintre factorii care grevează economia globală. În ciuda mediului dificil din industriile și regiunile importante pentru Bosch, compania se așteaptă ca vânzările din 2019 să depășească ușor nivelurile din anul anterior. În primele trei luni ale anului, vânzările înregistrate au fost similare cu cele ale anului trecut. În ciuda acestor previziuni pe termen scurt, Bosch menționează o intensificare a eforturilor pentru a combate schimbarea climatică și pentru a îmbunătăți calitatea aerului.

Bosch a anunțat, de asemenea, intensificarea eforturilor de a reduce emisiile de CO2, la nivel global: „Din 2020, Bosch va avea o amprentă netă de carbon zero”, se arată în comunicatul companiei. Bosch urmărește și reducerea la zero a nivelului de poluare a aerului din trafic. Proiectul companiei de a reduce aproape de zero concentrația de poluanți atmosferici este construit pe trei piloni: Bosch dezvoltă tehnologii pentru grupul motopropulsor cu poluare scăzută, lucrează împreună cu autoritățile municipale la proiecte pentru menținerea unui flux constant în trafic și implementează un sistem de gestionare a mobilității companiei în propriile locații.