Liviu Dragnea a declarat că i-a cerut ministrului Transporturilor Răzvan Cuc să discute cu reprezentanții CNAIR și CFR Infrastructură pentru ca aceștia să înceapă să lucreze în regie proprie, precizând că durează foarte mult procedurile pentru construirea autostrăzile și liniilor de cale ferate.
„I-am cerut domnului ministru al Transporturilor să vorbească cu cei de la Companie (CNAIR – n.r.) să se gândească în mod serios în ce măsură și cât de repede poate Compania Națională de Drumuri să înceapă să lucreze în regie proprie, inclusiv autostrăzi. De prea mulți ani în România companiile și în special companiile mari străine încasează foarte mulți bani pe claim-uri și kilometri de autostradă sunt mai puțini decât banii care sunt alocați de către statul român și inclusiv din fonduri europene. Nu mai vorbesc de faptul că se stă doi, trei, patru ani, până când se termină procedurile de achiziție și după patru ani trebuie din nou să se refacă studiile de fezabilitate și datele de proiectare pentru că s-au schimbat lucrurile în patru ani”, a afirmat Liviu Dragnea, într-o conferință de presă susținută duminică Târgu-Jiu, unde au avut loc alegerile pentru organizația PSD Gorj.
„Sper ca noul ministru al Transporturilor să miște rapid lucrurile în direcția asta pentru că avem bani, avem dorință, avem plan, sunt proiecte, doar trebuie să se procedeze rapid la aceste execuții. Dacă iar stăm ani de zile în proceduri și de ce se întârzie foarte mult? Pentru că se contestă companiile între ele și ce spun «fac o contestație că poate data viitoare câștig eu». Noi nu putem să rămânem prizonierii acestor lăcomii. Vrem să facem autostrăzi”, a completat Dragnea.
Liderul PSD a adăugat că a discutat cu Răzvan Cuc și i-a transmis să procedeze la fel și în cazul CFR Infrastructură pentru că ritmul construirii de cale ferate să fie mai alert.
„De asemenea, i-am spus domnului ministru să se gândească să procedeze în același fel și la CFR Infrastructură. Este nevoie de cale ferată în România, dar în ritmul de astăzi, dacă păstrăm același ritm, nici copiii noștri nu o să poată reface calea ferată din România. Trebuie măsuri rapide, decizii rapide, o altă abordare. Și CFR Infrastructură poate să înceapă un program de dotare cu mijloace mecanice, utilaje, cu instalații, ca să poată să înceapă pe anumite sectoare de cale ferată să lucreze în regie proprie. În România există specialiști, dar din păcate nu sunt folosiți sau sunt în anumite companii care nu au ca obiect major dezvoltarea unitară a României, ci profitul. Ceea ce nu e de condamnat. Până la urmă de condamnat poate să fie dacă statul român nu reacționează și nu ia măsuri serioase”, a conchis Dragnea.