Maghiarul care si-a vopsit Dacia tricolor: «Romania trebuie respectata si iubita pentru ca este a noastra, a tuturor»

0
84

O Dacia 1300 vopsita in culorile tricolorului a fost cea dintai masina care a traversat Podul Centenarului din Oradea, obiectiv inaugurat pe Ziua Nationala a Romaniei, pe 1 Decembrie. Autotum

”Am vopsit masina in tricolor ca un omagiu adus Marii Uniri“, si-a explicat gestul Ervin Koszta, proprietarul masinii, s-a nascut si a copilarit la Petrosani, intr-o familie mixta, tatal maghiar, mama romanca.

Au ajuns in Oradea in urma cu doua decenii, pentru ca parintii sai s-au indragostit de acest oras. Tot la Oradea si-a intemeiat Ervin si propria familie, iar in urma cu cateva zile sotia i-a daruit doi gemeni, o fetita pe care s-au hotarat s-o boteze Ema si un baietel, Brian.

Gestul sau a starnit reactii negative din partea unor nationalisti, romani si maghiari, dar Ervin este bucuros ca a putut contribui prin pasiunea sa la sarbatoarea Centenarului.

”Eu tot timpul am fost pentru buna intelegere si buna pace intre oameni, indiferent de natie. Eu sunt oradean si cetatean roman. Tara noastra, Romania, trebuie iubita si respectata, pentru ca e a noastra, a tuturor. (…)

Unul dintre prieteni mi-a sugerat sa ii pun numar de inmatriculare 18-UNR, de la anul Unirii. Am fost la Serviciul de Inmatriculari, am aflat ca era disponibil, am platit taxa de 87 de lei pentru numarul preferential si l-am luat”,  povesteste Ervin pentru cotidianul Adevarul.

Ervin simte ca locul lui e aici, in Romania, si nu s-a gandit vreodata sa paraseasca tara.

”Mi s-a propus de multe ori, dar am pus mereu in balanta lucrurile. Pot castiga in alta parte mai mult, dar nu cred ca as fi mai fericit stiind ca aici am radacinile. Tot timpul mi-ar lipsi ceva din mine, care ar ramane aici“.

”In Dacia ne-am nascut cu totii“, spune oradeanul, pasionat din copilarie de masina nationala, avand sase exemplare in garaj: unul fabricat in 1989, unul produs in 1979, un altul cu motor Borgo frantuzesc din 1974, altul din 1981 – modelul cu patru faruri, un Break cu motor pe injectie produs in 2000, plus unul din 1978.

Anul viitor vrea sa porneasca cu Dacia in Turul Romaniei. „La anul merg cu ea la Alba Iulia si voi face turul tarii. Vreau o amintire cu ea in fiecare loc reprezentativ al tarii“, explica oradeanul.