Ministrul Transporturilor, despre autostrada Pitesti-Sibiu: „Ar putea dura cel mai putin 3 ani”

0
49

Termenul de finalizare a autostrazii Pitesti-Sibiu este o ecuatie cu multe necunoscute, insa de la patru ani in sus putem vorbi de un termen pentru acest obiectiv, a declarat, joi seara, ministrul Transporturilor, Lucian Sova.

"Este o ecuatie cu multe necunoscute pentru a da un termen. Asa, sui generis, nu o voi face, insa constructia acestei autostrazi ar putea dura cel mai putin 3 ani. Proiectare, pentru ca nu este un proiect, si se are in vedere licitarea lucrarii, proiectare si executie, ar trebui sa dureze inca un an, astfel incat de la patru ani in sus sa putem vorbi de un termen de finalizare a acestui obiectiv", a spus Sova.

El a reamintit ca pana la finele anului ar putea fi obtinut acordul de mediu si ca cele doua loturi de la capatul autostrazii ar putea fi atribuite, licitatiile fiind facute cu clauze suspensive.

"Cele 2 loturi de la capatul autostrazii urmeaza sa fie atribuite de comisia de licitatie. Sunt in faza finala de evaluare oferte. In buna traditie romaneasca probabil vor exista contestatii. Noi vom cunoaste un castigator, nu am garantia ca vom cunoaste constructorul. Inca nu avem acordul de mediu. Suntem in situatia in care saptamana trecuta a fost depus studiul de evaluare adecvata, ultimul document ce trebuie sa faca parte din continutul unui aviz de mediu, au fost intreprinse discutii privind unele solutii de mediu propuse de firma de consultanta si avem asteptari, discutii si promisiuni din partea colegilor de la autoritatea de mediu ca inainte de sfarsitul acestui an vom avea acord de mediu, conditie obligatorie pentru a semna contractul. Cele doua licitatii au fost facute cu clauze suspensive in asa maniera incat sa nu fie semnate contractele inainte ca acordul de mediu pentru toata autostrada sa fie obtinut", a explicat ministrul Transporturilor.

Pe de alta parte, Sova a afirmat ca in scurt timp va deveni operationala o antrepriza in interiorul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere care va prelua santierele abandonate sau unde vor fi reziliate contractele.

"Am infiintat si in scurt timp va deveni operationala o antreprinza in interiorul companiei de drumuri care sa preia astfel de santiere ori in urma unor rezilieri ori in urma unor abandonari de catre constructori. Primul proiect pe care il vom aborda cu aceasta antrepriza va fi finalizarea Centurii Suceava. Alt instrument ar putea fi acela de a rezilia, de a executa garantii contractuale pe care antreprenorii le au depuse si de a termina lucrarea cu resurse proprii in companie. Insa exista o conditionalitate pe care am negociat-o cu cei de la Comisia Europeana, in sensul ca nu vom putea face lucrari cu aceasta antrepriza de constructii mai mari de 10 milioane de lei pentru ca la nivelul comisiei se are in vedere ca statul sa nu intervina in piata de o maniera foarte consistenta si sa tulbure echilibrele economice, echilibrele concurentiale in piata constructiilor din Romania", a subliniat Sova.