Ministrul Transporturilor, Razvan Alexandru Cuc, va ajunge la Iasi pentru a detalia si a clarifica toate aspectele care tin de proiectarea, licitarea si, mai ales, finantarea autostrazii spre Transilvania.
Vizita in judetul Iasi este ocazionata de proiectele Ministerului transporturilor din zona Moldovei, dintre care cele mai importante din judetul Iasi tin de Autostrada A8 si reabilitarea drumului Targu Frumos-Hirlau-Botosani.
Momentul vizitei promise de ministru, fara ca acesta sa fi avansat o anume data, va fi in perioada imediat urmatoare, de importanta fiind si raportarea Regionalei de Drumuri si Poduri din Iasi privind indeplinirea sarcinilor
Proiectul autostrazii Ungheni-Iasi- Targu Neamt- Ditrau- Targu Mures urmeaza sa fie realizat in cel mai scurt timp posibil, intreaga documentatie urmand a fi inaintata in Sistemul Electronic de Achizitii Publice.
Autostrada a fost pana in prezent subiectul unei dispute politice intre diferiti factori de decizie, masurile intarziind insa sa apara. Fie ca a fost vorba de studii de fezabilitate, de proiectare sau executie, acest proiect a starnit mereu controverse atat la nivel local cat si la nivel central. In ultimii ani nu s-a realizat insa ceea ce era important pentru ieseni, anume demararea procedurilor privind constructia rutei care leaga doua regiuni istorice ale tarii si care asigura premisele inscrierii zonei Moldovei pe un trend de dezvoltare durabila.
Pana la sfarsitul anului vor fi scoase toate cele trei tronsoane ale autostrazii la licitatie atat pentru proiectare cat si pentru executie. Trebuie precizat si faptul ca actualizarea studiilor de fezabilitate va fi facuta de specialistii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Acest lucru este exetrem de important pentru ca perioada de realizare a procedurii este foarte mult redusa fata de demararea unei noi licitatii pentru actualizarea studiilor de fezabilitate, ce putea implica si eventuale contestatii. Mai mult decat atat, Ministerul Transporturilor a intocmit si un plan in ceea ce priveste finantarea lucrarilor, un alt aspect extrem de important pentru obiectivul principal de infrastructura rutiera ce va lega Moldova de Transilvania.
„Amintesc ca, in decembrie, nemultumit de alocarile de fonduri pentru autostrada am anuntat public, in premiera, ca voi demara o actiune de strangere a unui milion de semnaturi de sustinere. Desi ideea a fost preluata intr-un mod mai putin original de altii (precizasem ca voi transporta semnaturile cu un camion la sediul Guvernului si le voi descarca acolo) am ales o varianta de actiune constructiva si am purtat discutii aplicate cu Ministrul Transporturilor depunand eforturi sa convng de urgenta si importanta construirii acestei autostrazi. Ministrul m-a informat cu privire la stadiul proiectului si, cu toate ca la prima discutie, de la inceputul anului, a promis ca pana la sfarsitul anului va scoate la licitare atat proiectarea cat si executia tronsonului Ungheni-Iasi-Tg Neamt, acum pot spune, in baza promisiunii acestuia ca, impreuna cu personalul din subordine, depune eforturi si este convins ca va scoate la licitare proiectarea si executia pentru toate cele trei tronsoane ale autostrazi respectiv si Tg. Neamt-Ditrau, Ditrau-Tg. Mures”, a spus senatorul PSD Vasile Toma.
Acesta a sustinut si ca Ministerul a promis sprijin pentru drumul national Targu Frumos – Botosani.
„Precizez ca am solicitat si urgentarea reabilitarii drumului Tg frumos-Hirlau-Botosani, un tronson amanat deja de prea multe ori.In acest demers sunt sprijinit foarte mult si de colegii parlamentari din judetul Botosani. Subliniez ca, impreuna cu alti colegi parlamentari, am initiat un demers de coagulare a grupului de senatori si deputati din judetele Moldovei cu scopul depunerii tuturor demersurilor legale necesare astfel incat proiectele majore ale zonei noastre sa fie urgentate. Aceste proiecte regionale care unesc asteptarile moldovenilor si asigura un parcurs de dezvoltare economica durabila pentru intreaga zona sunt: Autostrada Ungheni-IASI-Tg. Mures, autostrada Bacau-Brasov si drumul expres Suceava-Pascani-Ploiesti. In calitate de secretar al Comisiei pentru Transporturi si energie din Senatul Romaniei, intretin un dialog constant cu Ministerul Transporturilor si voi comunica mass-media si publicului informatiile relevante din domeniu”, a mai adaugat senatorul Toma.