Murgeni:Taxe si impozite mai mici pentru locuitorii. VEZI DETALII

0
81

Taxe si impozite mai mici pentru locuitorii comunelor devenite oras in urma cu 12 ani

Intr-un comunicat emis de catre deputatul  Aurelian Ionescu- se arata:

„Am depus astazi, la Camera Deputatilor, un proiect legislativ de modificare si completare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, prin care, timp de 10 ani de la data intrarii in vigoare a noilor reglementari, celor 43 de comune devenite oras in urma cu 12 ani li se va putea aplica, la modul de calcul al impozitului / taxei pe teren, coeficientul de corectie si nivelurile impozitului / taxei corespunzatoare unitatilor administrativ — teritoriale din mediul rural.

Orasele vizate de aceasta modificare legislativa sunt: Cazanesti, Amara si Fierbinti-Targ — judetul Ialomita, Podu Iloaiei — judetul Iasi, Racari — judetul Dambovita, Patarlagele — judetul Buzau, Bucecea, Flamanzi si Stefanesti — judetul Botosani, Sacuieni — judetul Bihor, Roznov — judetul Neamt, Berbesti — judetul Valcea, Pecica si Santana — judetul Arad, Baneasa — judetul Constanta, Bechet si Dabuleni — judetul Dolj, Tismana si Turceni — judetul Gorj, Somcuta Mare, Tautii-Magheraus, Ulmeni si Dragomiresti — judetul Maramures, Sarmasu, Ungheni, Singeorgiu de Padure si Miercurea Nirajului — judetul Mures, Ardud si Livada — judetul Satu-Mare, Miercurea-Sibiului si Saliste — judetul Sibiu, Brosteni, Cajvana, Dolhasca, Frasin, Liteni, Salcea, Vicovul de Sus si Milisauti — judetul Suceava, Ceacova, Gataia si Recas — judetul Timis, Murgeni — judetul Vaslui.

Demersul meu raspunde solicitarilor repetate ale cetatenilor si reprezentantilor comunitatilor locale carora statutul de oras le-a adus doar cresterea semnificativa a valorii taxelor si impozitelor locale, fara a le oferi insa si confortul, oportunitatile de dezvoltare si investitiile edilitare caracteristice asezarilor urbane. Mai mult decat atat, noul statut a pus Autoritatile locale in imposibilitatea de a mai beneficia de programele de modernizare dedicate mediului rural, iar competitia cu marile orase pentru accesarea fondurilor necesare realizarii proiectelor de dezvoltare urma sa fie pierduta din start. De asemenea, potentialul financiar al oraselor mici nu poate sa inregistreze influente pozitive, in conditiile in care colectarea taxelor si impozitelor la bugetul local incepe sa fie afectata de refuzul tot mai constant al locuitorilor de a-si achita darile, pe motiv ca valoarea mai mare a acestora este singurul aspect ce face diferenta in plan real intre urbea ai carei cetateni sunt si localitatile invecinate.

Consider ca propunerea de modificare si completare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal este o alternativa viabila la initiativele de revenire la statutul de comuna a micilor orase, eliminand, pe de o parte, temporar, diferentele la nivelul cuantumului taxelor si impozitelor fata de localitatile rurale si, pe de alta parte, dand posibilitatea ca, in cei 10 ani de operabilitate a noilor prevederi fiscale, cele 43 de orase vizate sa se redreseze financiar, astfel incat bugetele locale sa isi permita sa suporte eventuale cofinantari pe programe de dezvoltare nationale si europene destinate localitatilor din mediul mic urban.

Deputat Aurelian Ionescu