Comisia pentru Transporturi şi Infrastructură din Camera Deputaţilor a votat, marţi, proiectul de lege privind construcţia Autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş, secretarul comisiei, liberalul Marius Bodea, recunoscând că demersul este "inedit, dar necesar".
Proiectul de lege privind construcţia Autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş a fost votat anterior şi în Senat, urmând să fie dezbătut în perioada următoare în plenul Camerei Deputaţilor.
Secretarul Comisiei pentru transporturi din Camera Deputaţilor, liberalul Marius Bodea, a afirmat că votul de marţi din comisie a fost dat în unanimitate şi că, "foarte probabil", plenul Camerei Deputaţilor va lua în discuţie această lege în luna noiembrie.
Întrebat de ce este necesar un asemenea proiect, deputatul Marius Bodea a declarat că "niciun guvern nu-şi mai permite să nu pună legea în aplicare, adică să nu facă autostrada, întrucât documentul devine obligatoriu".
"Este o premieră pentru România, deşi alte state procedează la fel. Practic, guvernele sunt astfel obligate să facă proiecte importante. Este inedit acest demers, dar necesar. Guvernul putea să demareze singur proiectul, fără a fi împins de la spate", a afirmat deputatul PNL, Marius Bodea.
Proiectul de lege privind construcţia Autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş prevede ca Ministerul Transporturilor să iniţieze, în termen de 30 de zile de la intrarea legii în vigoare, procedurile necesare pentru realizarea investiţiei.
Asociaţiile civice ieşene "Moldova vrea Autostradă" şi "Împreună pentru A8", care militează pentru construcţia Autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş, îi solicită o întâlnire liderului PSD, Liviu Dragnea, pentru a explica de ce proiectul nu va fi realizat integral din fonduri europene.
Pe de altă parte, cele două asociaţii continuă strângerea de semnături pentru a forţa Guvernul să înceapă cât mai repede construcţia de autostrăzi în Moldova, campania fiind declanşată la începutul săptămânii trecute.
Iniţiatorii acţiunii susţin că infrastructura reprezintă "o condiţie obligatorie pentru dezvoltarea durabilă economică şi socială a Moldovei şi recuperarea decalajului faţă de restul ţării".