Producătorul auto german Daimler AG a avertizat asupra "mediului foarte dificil" cu care se confruntă industria auto, după ce a raportat un declin semnificativ al profitului trimestrial, transmit Financial Times şi Deutsche Welle.
Costurile întârzierii vânzării unor vehicule diesel, combinate cu livrări mai scăzute, au afectat câştigurile proprietarului mărcii de lux Mercedes-Benz.
În trimestrul trei din 2018, vânzările de vehicule au scăzut cu 4%, la 795.000 de unităţi, în timp ce veniturile au înregistrat un declin de 1%, la 40,2 miliarde de euro, comparativ cu 40,7 miliarde de euro în perioada similară din 2017. La divizia Mercedes-Benz, livrările pe plan global au scăzut în perioada iulie-septembrie 2018 cu 6%, la 560.000 de vehicule.
La divizia Mercedes-Benz Cars, profitul a scăzut de la 2,1 miliarde de euro la 1,40 miliarde de euro, "din cauza întârzierii unor proceduri de certificare".
În trimestrul trei din 2018, profitul net a înregistrat un declin de 21%, la 1,76 miliarde de euro, comparativ cu 2,24 miliarde de euro în perioada similară din 2017.
Daimler se aşteaptă în acest an la o scădere cu 10% a profitului înainte de taxe şi dobânzi (EBIT), după ce anul trecut a raportat un câştig de 14,3 miliarde de euro.
Declinul vine pe fondul măsurilor luate în diferite regiuni, care afectează vânzările de maşini diesel, a tensiunilor comerciale şi a cererii mai scăzute pentru furgonete şi autobuze, a informat producătorul auto german.
În februarie, un tribunal german a decis că oraşele din Germania pot interzice circulaţia celor mai poluante automobile diesel pe străzile lor. Teama că aceste interdicţii vor fi puse în aplicare a dus la scăderea semnificativă a vânzărilor de autoturisme diesel pe cea mai mare piaţă auto din Europa.
Marja de profit la divizia Mercedes a scăzut la 6,3% în trimestrul trei din 2018, de la 9% în perioada similară din 2017.
Acţiunile Daimler AG au urcat joi cu 1,3%, la 50,65 euro, la Bursa de la Frankfurt.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.