Potrivit celui mai recent raport al Comisiei Europene, Romania se situeaza printre statele membre cu cei mai buni timpi de reactie (sub 10 secunde) si o acuratete sporita in localizarea apelantilor la numarul unic de urgenta 112.
Tara noastra face parte dintre cele 5 state membre care reprezinta exemple de buna practica in termen de furnizare a datelor necesare pentru analiza sistemului.
Serviciul de Telecomunicatii Speciale este organul central al statului, care administreaza, exploateaza, intretine si dezvolta Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta.
Timpul mediu de reactie este de 3,68 secunde si este inregistrat in cazul a 94,63% dintre apelurile la numarul 112.
In ce priveste localizarea apelantilor, doar in 2% dintre cazuri ea nu este posibila, acuratetea localizarii fiind de 97,20% pentru retelele de telefonie fixa si de 99,27% pentru cele de telefonie mobila. In cazul tarii noastre, atat folosirea numarului 112 cat si localizarea apelantului functioneaza si in roaming.
Romania este una dintre putinele tari membre UE in care 112 este numar unic de urgenta.
In urma campaniilor de educare si informare desfasurate de catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale, in tara noastra, numarul de apeluri false a scazut in ultimii ani cu aproximativ 25 % si se situeaza la circa 65 de procente, inscriindu-se in media inregistrata si in statele europene cu traditie in domeniu.
Pe ansamblul Uniunii, Comisia Europeana a facut apel la toate statele membre sa isi intensifice eforturile in vederea unei mai bune localizari a apelantilor si pentru facilitarea accesului la numarul unic de urgenta 112 a persoanelor cu dizabilitati.