Romanii sunt fruntasi la cumpararea de smartphone-uri (telefoane inteligente) de pe internet, dupa ce se informeaza online, depasind ca pondere britanicii, belgienii si rusii, potrivit unui studiu GfK realizat pe cele patru piete, iar procesul de cumparare dureaza cel mai putin, respectiv 15 zile.
Putin peste jumatate (55%) dintre romanii care cauta informatii pe internet despre un smartphone fac achizitia online , vizitand in medie 8 site-uri, pentru care aloca in parte 7,8 minute, se arata intr-un comunicat GfK.
Acestia sunt urmati de britanici, care cumpara online produsul in proportie de 42,5%, dupa ce au vizitat 9 site-uri, cu un timp alocat de 7,7 minute fiecaruia. Belgienii analizeaza informatii de pe circa 21 de site-uri, unde petrec 2,5 minute pe fiecare, dar sub o treime (32%) achizitioneaza in final online.
Rusii se situeaza la polul opus fata de romani in ceea ce priveste cumparaturile de pe internet, doar 19% optand pentru aceasta metoda. Ei cauta date, in medie, pe 7 site-uri, cu cira 3,4 minute dedicate fiecaruia.
Cei care vor sa-si cumpere un smartphone se informeaza in general online, insa cumpara din magazine (offline) pentru ca simt nevoia sa atinga produsul, sa-l testeze, sa verifice informatiile gasite pe site-uri, dar si din cauza neincrederii in platile electronice si pentru a evita costul si timpul de livrare.