Noul proces, cunoscut sub denumirea de emisii generate in conditii reale de condus (Real Driving Emissions, RDE), este destinat sa reduca decalajul intre testele in conditii reale si cele de laborator. Pana acum doar testele de laborator au fost utilizate ca indicator de referinta pentru evaluare emisiilor poluante ale vehiculelor, iar constructorii auto utilizau o gama larga de tactici, precum deschiderea ferestrelor si a usilor, pentru a produce rezultate mai bune decat in conditii real de drum.
„Noile teste privind emisiile constituie o etapa importanta in eforturile noastre continue de a produce autovehicule mai curate si mai sustenabile in urmatorii ani”, a declarat vicepresedintele Comisiei Europene pentru locuri de munca, crestere, investitii si competitivitate, Jyrki Katainen.
„Pentru moment, autovehiculele cu motoare diesel fac parte din viata noastra si trebuie sa capatam iar incredere in aceasta tehnologie. De aceea, existenta unor teste noi si mai fiabile pentru autovehiculele noi este esentiala”, a declarat la randul sau Comisarul pentru piata interna, industrie, antreprenoriat si IMM-uri, Elzbieta Bienkowska.