Scoala Gimnaziala” Anastasie Panu” Husi la Leszczyna-POLONIA-FOTO

0
114

In perioada 11 – 16 mai 2014 doua cadre didactice de la Scoala Gimnaziala „Anastasie Panu” Husi s-au deplasat in Polonia, la „Zespot Szkol” din Leszczyna, regiunea Malopolska o scoala publica rurala cu 180 copii cu varste cuprinse intre 4 si 15 ani. Aceasta reprezinta a treia mobilitate din cadrul proiectului” The Young Journalists” (2013-2015) care reuneste sase tari si care se deruleaza cu sprijinul financiar al Programului Sectorial Comenius al Programului „Invatare pe Tot Parcursul Vietii”.

Proiectul multilateral Comenius” The Young Journalists” se adreseaza elevilor din clasele I-VIII. Proiectul urmareste formarea elevilor pentru a deveni cetateni activi, care sa constientizeze ce drepturi si responsabilitati le revin; dezvoltarea la elevi a dimensiunii europene; constientizarea diferentelor culturale, a diversitatii lingvistice si cultivarea spiritului de toleranta; imbogatirea culturala, intelectala si lingvistica; crestrea increderii in propriile forte si a stimei de sine; dezvoltarea creativitatii, a aptitudinilor sociale si de comunicare; folosirea si imbunatatirea competentelor digitale. De remarcat faptul ca mare parte din obiectivele mentionate sunt aplicabile si cadrelor didactie implicate in acest proiect.

Prof. Dogaru Gianina, insotit de prof. Inv. primar Ivan Catalina-Valentina, Grigoras Maria-Paula(eleva) s-au reunit la Leszczyna-Polonia, in cadrul unor workshop-uri cu reprezentanti din scoli partenere in proiect, scoli din: Polonia, Turcia, Italia, Ungaria si Portugalia.

Vizita a fost precedata de realizarea, de catre elevi, cu ajutorul profesorilor, a unor prezentari in Power Point privind confectionarea de costume si diferite produse din materiale reciclabile; de mentionat faptul ca toate informatiile cuprinse in aceste prezentari au fost in limba engleza. De asemenea, elevii au prezentat costumele confectionate in cadrul unei parade.

Durata proiectului a fost definita in cinci zile, in care cadrele didactice husene au desfasurat diferite activitati precum: prezentarea partenerilor implicati in proiect; parada a costumelor confectionate de catre copii din materiale reciclabile; vizita de documentare, cu ghid, la Wadowice (locul nasterii Papei Ioan-Paul al II-lea); lagarul de concentrare Auschwitz-Birkenau; imbunatatirea abilitatii de comunicare in limba engleza prin prezentarea unor impresii despre primele activitati desfasurate in cadrul proiectului; Discutii legate de al treilea numar al revistei online care ar trebui sa apara in luna iunie. El trebuie sa cuprinda ppt-urile tuturor tarilor prezentate in Polonia mini glossar cu termeni legati demediu, in toate limbile tarilor partenere si in Limba engleza. De asemenea, elevii din toate cele sase tari vor realiza, la intoarcerea acasa, cate un interviu pentru fiecare tara privind mobilitatea din Polonia, cu un ONG care se ocupa cu protejarea mediului si realizarea de logo si motto privind mediul inconjurator.

„In cadrul acestei mobilitati am avut sansa intalnirii partenerilor din toate tarile implicate in proiect. Comunicarea in limba engleza, stabilirea unor instrumente Web (site, Facebook, email) pentru a comunica si pentru a posta produse de colaborare (cum ar fi revista online), unde se vor scrie rapoarte, comentarii la concluziile partenerilor, se vor pregati prezentari sau informari cu privire la activitatile proiectului reprezinta sanse reale de a ne integra in sistemul educational european. Activitatile multiple si diverse care s-au desfasurat in Scoala publica din Leszczyna ne-au oferit posibilitatea de a ne aprofunda interesele si a creste abilitatile de comunicare TIC dar mai ales de comunicarea intr-o limba de circulatie internationala.” a declarat profesoara Gianina DOGARU

    Unitatea de invatamant mentionata mai sus a organizat activitati interesante, atractive, atat pentru elevi, cat si pentru profesori.

Acest proiect este finantat cu sprijinul Comisiei Europene. Acest raport reflecta numai punctul de vedere al autorului si Comisia nu este responsabila pentru eventuala utilizare a informatiilor pe care le contine.