Cele mai periculoase drumuri nationale vor avea, de anul viitor, separatoare cu role. Este vorba despre DN7, de pe Valea Oltului, dar si de E85, spre Moldova.
Sistemul nu este prezent in Europa, iar cei de la Compania Nationala pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere spun ca l-au descoperit pe internet. Spre deosebire de separatoarele de beton, masinile care intra in cele cu role se redreseaza mai usor, spun inventatorii.
Clipul de prezentare vorbeste despre avantajele noilor separatoare. O masina ar scapa astfel mai usor dintr-o coliziune. Potrivit producatorului, dupa ce absorb socul, rolele transforma energia de impact intr-o energie de rotatie.
Pana acum, CNAIR a decis ca vom avea separatoare cu role pe doua drumuri nationale. Pe DN7, pe Valea Oltului, dar si pe drumul spre Moldova.
Pe E85, noul parapete va fi instalat pe mijloc, dar si pe marginea soselei, in curba sau in panta. Cu aceasta ocazie, circulatia va fi reconfigurata. Adica, in zonele unde va fi mai aglomerat se va circula pe doua benzi, iar pe sensurile unde va fi mai lejer, pe o singura banda.
Acelasi lucru se va intampla si pe Valea Oltului. Aici, sensurile cu doua benzi prevazute cu separatoare cu role vor fi instalate in zonele foarte aglomerate.
Alin Serbanescu, purtator de cuvant al CNAIR: “Primele astfel de parapete vor fi montate undeva in primavara anului viitor, pentru ca pana la sfarsitul acestui an ne asteptam sa finalizam ce inseamna analiza cost beneficiu acestui tip de parapete.”
Potrivit CNAIR, parapete de acest tip au fost montate in Coreea, unde au fost inventate, dar si in Australia. Romania ar fi prima tara din Europa care le-ar folosi.
Reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu stiu deocamdata la cat se ridica investitia, dar spera sa convinga producatorii sa monteze cateva, de proba, gratuit.