La finalul saptamanii trecute, cadrele didactice , elevii si parintii acestora au fost gazdele unui eveniment stiintific de amploare Simpozionul international ” Provocari si solutii pentru un mentor eficient”, la care parteneri au fost ISJ Vaslui, CCD Vaslui si Primaria Barlad.
La debutul activitatii elevii de la clasele cu profil muzica au sustinut un moment artistic coordonat de profesorii Contrea maria Cora, Ciorascu Maria Ioana, Jora Mihail Razvan, Mocanu Emilia, Oanca Ancuta, moment rasplatit de auditoriu cu ropote de aplauze binemeritate.
Ambientul artisitic a fost realizat de elevii claselor cu profil arte plastice care au expus 15 tablouri reprezentative din munca depusa timp de un an, coordonatorii fiind profesorii Pascu George Sebastian si Filiche Dorinel.
Prezenta reprezentantilor ISJ Vaslui, inspectorii scolari Stefanica Anda Violeta si Mocanu Monica au dat legitimitate si greutate dezbaterilor prin aprecieri ale rezultatelor prezentate in lucrarile de specialitate realizate de colegii din tara si strainatate.
Invitatul din mediul universitar, prof. dr. Bogdan Neculau de la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale educatiei, membru al Senatului UAIC Iasi, a pus in evidenta cu rolul mentorului si rezultatele unui mentor eficient, punand accent pe formare initiala a cadrelor didactice pentru invatamantul prescolar si primar in cadrul liceului pedagogic.
Primaria a fost prezenta prin doamna viceprimar, Feraru Miron Roxana, sustinatoarea actelor stiintifice si culturale, fiind garantul perpetuarii acestui eveniment.
Partea emotionanta a activitatii a fost discursul elevei Hutuleac Ana Maria Gabriela, care a dorit sa fie alaturi de doi mentori de exceptie: prof. Mimi Mititelu, diriginta acesteia si prof. Stefanica Anda Violeta, profesor care a indrumat-o pe drumul cunosterii in pedagogie, astfel ca la Olimpiada nationala a obtinut premiul I.
Numarul de lucrari care vor fi cuprinse in volumul simpozionului a depasit asteptarile organizatorilor, fiind de 208.
Fiecare dintre participanti au plecat cu gindul ca fara o educatie permanenta, fara daruire, fara pregatire permanenta, cadrul didactic nu poate fi un mentor adevarat.