Spitalul Municipal de Urgenta „Elena Beldiman” Barlad: ” URGENTA inseamna lucrul sub presiune permanenta. Multitasking si atentie distributiva”

0
149

" URGENTA inseamna lucrul sub presiune permanenta. Multitasking si atentie distributiva.

Competenta, viteza, adrenalina, disponibilitatea pentru a actiona cu aceeasi eficienta la ore imposibile, zi sau noapte, de a interactiona cu o multitudine de tipologii nu doar ale pacientilor ci si a colegilor.

Compartimentul de primiri urgente este locul unde ai de-a face cu politraumatisme grave aparute in urma unor accidente rutiere sau de munca, hemoragii, plagi injunghiate , dificultate serioasă în respiraţie, paralizii, leziuni semnificative la nivelul unor părţi ale corpului, fracturi de femur sau multiple fracturi deasupra nivelului mâinii sau al piciorului, etc.

Compartimentul de primiri urgente este locul unde poti avea 10 pacienti simultan, fiecare cu urgenta sa. Prinderea liniilor venoase, perfuzarea si monitorizarea semnelor vitale, inscrierea datelor in documentele medicale, administrarea tratamentelor, executarea manevrelor de resuscitare sau de prim ajutor in cazurile necesare, sunt doar varful iceberg-ului Realitatea o poti constientiza cu adevarat cand esti acolo.

Boala sau rănirea bruscă pot apărea fără avertisment și, deși nimeni nu plănuiește de obicei o sosire la Compartimentul de Primiri Urgențe la Spitalul municipal de Urgenta „Elena Beldiman”, toată lumea ar trebui să știe la ce să se aștepte după sosirea sa aici.

La CPU oferim îngrijiri de urgență pacienților care au leziuni traumatice, boli majore sau alte probleme care necesită tratament imediat. Personalul include medici, asistente și alți profesioniști din domeniul sănătății care urmează proceduri specifice, astfel încât să puteți obține îngrijirea de care aveți nevoie cât mai repede posibil.

Iată cei cinci pași la care vă așteptați când ajungeți aici:

Pasul 1 – Triajul

Triajul este procesul de determinare a severității stării pacientului. Pacienții cu cele mai grave urgențe primesc tratament imediat. De aceea, unii pacienți pot primi îngrijiri medicale înaintea dumneavoastră, chiar dacă au ajuns la CPU după dumneavoastră.

Rolul principal al triajului în compartimentul de primiri urgențe este de a facilita prioritatea pacienților bazată pe starea lor de urgență. Uneori, cand sunt mai multi pacienti simultan, întrebarea „Cine ar trebui sa fie văzut primul?” se transforma în „Cât de mult poate să aștepte fiecare?”. Prin urmare „așteptarea” este sau poate deveni cel mai problematic element, pe care unii pacienți îl acceptă foarte greu, fiind un generator de situații de conflict și dificil de rezolvat.

În plus asistentele de triaj folosesc algoritmul pentru a lua în calcul și ce resurse sunt necesare pentru fiecare pacient adresat. Această scală de triaj menține fundamentul tradițional al urgenței pacientului și apoi încearcă să realizeze nu doar sortarea pacienților, dar și direcționarea acestora la locul potrivit și la timpul potrivit.

Când ajungeți la urgență, personalul care face triajul cand ati sosit determină motivul prezentei dumneavoastră. O asistentă medicală vă va analiza istoricul medical și va efectua o scurtă examinare a simptomelor dumneavoastră. Asistenta medicală de triaj vă poate atribui un nivel de prioritate pe baza istoricului dumneavoastră medical și a stării curente, conform următoarei scale:

Nivelul 1 – Resuscitare (intervenție imediată de salvare a vieții); Cod Rosu

Nivelul 2 – Critic; Cod galben

Nivelul 3 – Urgent; Cod Verde

Nivelul 4 – Non urgent; Cod albastru

Nivelul 5 – Consult; Cod alb

Încadrarea pacientului în categoria de urgenţă, care este dată de către cea mai severă stare patologică pe care o prezintă pacientul în momentul triajului. • Odată identificată o stare patologica care prezintă un risc pentru pacient, aceasta va fi tratată de către medic în conformitate cu gradul de urgenta pe care il impune.

Pasul 2 – Înregistrare

Procesul de înregistrare este important din două motive: permite personalului de urgență să adune informații pentru fișa pacientului și obținem consimțământul dumneavoastră pentru tratament. Ambele sunt necesare pentru a comanda teste de diagnostic pentru a permite medicului să determine cea mai bună opțiune de tratament pentru dvs.

Pasul 3 – Tratament

Fiecare pacient care vine la Compartimentul de Primiri Urgențe primește tratamentul recomandat de catre medic. În funcție de starea dumneavoastră, personalul de aici o sa va administreze medicamente sau lichide , o sa va preleveze, de asemenea, mostre de sânge sau urină, sau o sa va insoteasca pentru o radiografie sau un alt test. Rezultatele testelor ajută medicii de urgență să vă evalueze starea. Rezultatele ar putea fi disponibile în decurs de una până la două ore, în timp ce sunteți în zona stationara. Cu toate acestea, unele rezultate ale testelor pot necesita o așteptare mai lungă. De exemplu, rezultatul testului PCR, care va fi efectuat in caz de este necesara internarea dvs. , poate dura pana la cateva ore sau chiar de pe o zi pe alta, functie de numarul de pacienti existenti in CPU. În timpul tratamentului dumneavoastră, personalul de la Compartimentul de Primiri Urgențe se va asigura că sunteți informat si primiti tot ce va este necesar pentru imbunatatirea starii dvs, de sanatate.

In responsabilitatea asistentului de triaj intra si efectuarea unor manipulatii simple ce au ca scop cresterea comfortului dvs. in timp ce va aflati in zona de asteptare. Folosirea dispozitivelor de fixare, asezare pe scaune cu rotile, aplicarea pungii cu gheata sau chiar invatarea fiecarui pacient pentru a lua o pozitie antalgica sunt interventii ce pot avea ca rezultat ameliorarea simptomatologiei si cresterea confortului dvs.

Pasul 4 – Reevaluare

Un medic urgentist sau un medic de specialitate va reevalua starea dumneavoastră după ce vor primi rezultatele testelor, deoarece rezultatele le pot oferi o perspectivă suplimentară asupra tipului de tratament de care aveți nevoie. Modul în care vă simțiți poate fi la fel de important ca și rezultatele testelor, așa că asigurați-vă că informați medicii sau asistentele despre orice durere sau disconfort pe care îl puteți simți. Personalul poate contacta, de asemenea, medicul dumneavoastră de familie pentru informații suplimentare.

După reevaluarea dumneavoastră, medicul curant stabilește dacă trebuie să fiți internat în spital sau să fiți tratat și trimis acasă cu recomandari medicale.

Pasul 5 – Parasirea Compartimentului de Primiri Urgente, in conditii de siguranta

O parte din munca noastră este să vă menținem sănătos mult timp după ce ați părăsit Compartimentul de Primiri Urgențe la Spitalul municipal de Urgenta „Elena Beldiman”. Toți pacienții primesc instrucțiuni scrise de îngrijire la domiciliu pe care să le urmeze atunci când sunt externați. Instrucțiunile descriu cum vă puteți îngriji în siguranță rana sau boala, instrucțiuni pentru medicamentele prescrise și recomandări pentru îngrijirea medicală ulterioară. Este important să înțelegeți pe deplin toate instrucțiunile. Dacă aveți o întrebare – anunțați-ne cât timp sunteți aici.

Asigurați-vă că urmăriți și cu medicul de familie evolutia sanatatii dvs.. La o perioada de timp dupa plecarea dumneavoastră de la Compartimentul de Primiri Urgențe la Spitalul municipal de Urgenta „Elena Beldiman”, este posibil să primiți un telefon de la colegii nostri din cadrul serviciului Managementul Calitatii, care va vor solicita informatii despre șederea dumneavoastră la noi. Raspunsurile primite ne permit să dezvoltam si sa oferim în mod continuu îngrijiri de urgență calitative tuturor pacienților noștri. " se arata in postare acestora de pe reteaua de socializare