Studiu: Aproximativ 40% dintre tinerii români cumpără intenţionat produse contrafăcute

0
72

Aproximativ 40% dintre tinerii din România au cumpărat în mod intenţionat un produs contrafăcut, iar 14% au accesat conţinut piratat în mod voluntar, potrivit unui studiu realizat în perioada 7-28 februarie, publicat de InfoCons.

Conform aceluiaşi studiu, 61% dintre tinerii români preferă să acceseze conţinut digital din surse legitime, faţă de media de 60% la nivel european, comparativ cu 50% în anul 2019.

Printre factorii ce stau la baza achiziţionării produselor contrafăcute şi a accesării conţinutului piratat se regăsesc: preţul, disponibilitatea, influenţa socială.

În ceea ce priveşte factorii care descurajează acest comportament, se află: ameninţările cibernetice, frauda cibernetică, impactul asupra mediului înconjurător, potrivit Agerpres.ro.

Oficiul pentru Proprietate Intelectuală al Uniunii Europene, în cadrul căruia InfoCons reprezintă România în cadrul Grupului dedicat Societăţilor Civile, lansează ediţia a treia a proiectului "Tablou de bord privind Tineretul şi Proprietatea Intelectuală" ("Intellectual Property and Youth Scoreboard"), oferind o actualizare despre percepţia şi comportamentul tinerilor în ceea ce priveşte încălcarea proprietăţii intelectuale în contextul post-pandemie.

În cadrul Proiectului a fost realizat un studiu în perioada 7-28 februarie 2022, la care au participat 22.021 de tineri cu vârste cuprinse între 15 şi 24 de ani, din cele 27 de state membre UE.

Continuarea pe stiripesurse.ro