Ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu, a aprobat programele Rabla clasic si Rabla Plus, acestea urmand sa fie publicate in Monitorul Oficial si in scurt timp sa se treaca la etapa de selectare si validare a producatorilor si comerciantilor auto care vor fi inclusi in cele doua programe. Conform procedurii, a doua zi dupa publicare, va fi emisa Decizia Presedintelui Autoritatii Fondului de Mediu (AFM), prin care se va da startul primei etape a programelor: validarea producatorilor si dealerilor de autovehicule. Imediat dupa incheierea contractelor cu dealerii si afisarea listei cu acestia, pe site-ul AFM, Rabla clasic si Rabla PLUS vor fi deschise populatiei pentru inscrierea si rezervarea locurilor.
Prima de casare prevazuta in Rabla clasic pentru autoturisme mai vechi de 8 ani este de 6.500 lei si se acorda pentru achizitionarea unui autovehicul nou, care genereaza maximum 130 g CO2/km. La aceasta se pot adauga un ecobonus de 1.700 lei, daca autovehiculul nou este hibrid, si un ecobonus de 1.000 lei, daca autovehiculul nou genereaza maximum 98 de g CO2/km.
Cat priveste participarea populatiei la programul Rabla PLUS, aceasta nu este conditionata de casarea si radierea unei masini uzate. Astfel, cei care vor sa-si achizitioneze un autoturism 100% electric pot beneficia de un ecotichet in valoare de 45.000 de lei iar cei care opteaza pentru unul electric-hibrid, pot primi un ecotichet cu o valoare de 20.000 de lei. De asemenea, cele doua programe pot fi cumulate astfel incat o persoana poate beneficia atat de ecotichetul acordat pentru achizitia unui autovehicul 100% electric, electric-hibrid, cat si de prima de casare acordata prin Rabla clasic doar in situatia in care beneficiarul caseaza si radiaza un autoturism mai vechi de 8 ani.